اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان:

33 درصد جمعیت استان زنجان را جوانان تشکیل می‌دهند

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی زنجان گفت: 33 درصد از جمعیت یک میلیون و 15 هزار نفری استان را جوانان تشکیل می‌دهند.

33 درصد جمعیت استان زنجان را جوانان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رویا قهرمانی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد هماهنگی امور جوانان، جمعیت استان زنجان را بیش از یک میلیون و 15 هزار نفر اعلام کرد و افزود:‌ با معیار‌های اعلام شده 330 هزار و 393 نفر از جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی قشر جوان جامعه به سه گروه اضافه کرد: جوانان در سه گروه سنی 15 تا 19، 20 تا 24 و 25 تا 29 سال تقسیم می‌شوند.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان بیشترین فراوانی جمعیت جوان استان را در گروه سنی 20 تا 24 سال دانست و اضافه کرد: 34 درصد از جمعیت جوان کشور نیز در گروه سنی 25 تا 29 سال قرار دارند.

وی جمعیت زنان جوان استان زنجان را اندکی بیشتر از مردان اعلام کرد و گفت: ولی در کل این تفاوت زیاد نیست و تقریباً متعادل است.

قهرمانی 62 درصد از جمعیت جوان استان زنجان را ساکن شهر و 38 درصد یعنی 124 هزار و 469 نفر را ساکن روستا عنوان کرد.

وی در ادامه مروری بر عملکرد اشتغال استان زنجان کرد و ادامه داد: اشتغال‌زایی در استان بیش از تعهدات و در حدود 117 درصد بوده است.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان سهم جوانان را از اشتغال‌زایی طی سال گذشته 57 درصد اعلام کرد و افزود: 59 درصد از تعاونی‌‌های تشکیل شده در استان نیز طی عمر دولت دهم تشکیل شده است.

وی از وجود 13 واحد کاریابی در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: همه این کاریابی‌ها فعال هستند.

قهرمانی آمار ثبت‌نام جویندگان کار در واحدهای کاریابی را 9 هزار و 526 هزار نفر عنوان کرد و افزود: 8 هزار و 480 نفر از این تعداد افراد بین 15 تا 29 سال هستند.

وی نکته مهم در آمار محاسبه شده ثبت‌نام‌کنندگان در واحدهای کاریابی استان زنجان را عدم داشتن مهارت دانست و گفت: مهارت‌آموزی جوانان باید در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

انتهای پیام/73004/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول