اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان:

روابط عمومی باید در انتقال پیام مخاطب را به تفکر وادار کند

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان ترغیب مخاطب در تفکر را وظیفه روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی باید در انتقال پیام مخاطب را به تفکر وادار کند.

روابط عمومی باید در انتقال پیام مخاطب را به تفکر وادار کند

سید جعفر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی یکی از نقش‌های اساسی سازمان را اجرا می‌کند.

وی روابط عمومی را به عنوان یک موجود زنده در فرآیند حرکت یک سازمان برشمرد و افزود: امروزه روابط عمومی به عنوان مغز متفکر حرکت‌دهنده و جهت‌دهنده در سازمان و نهاد است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان با اشاره به اینکه روابط عمومی یک پیام محسوب می‌شود، گفت: روابط عمومی وظیفه انتقال پیام در سازمان را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: روابط عمومی اثر‌بخشی یک پیام را به مخاطب مورد سنجش قرار می‌دهد تا یک پیام اثر‌بخش را به مخاطب منتقل ‌کند.

موسوی وظیفه روابط عمومی‌ها را در انتقال پیام در شش مرحله دسته‌بندی کرد و ادامه داد: یکی از این مراحل آگاهی است.

وی اضافه کرد: یک روابط عمومی در سازمان باید مخاطب را از محتوای پیام خود آگاه کند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان قانع کردن مخاطب را از دیگر وظایف روابط عمومی دانست و اظهار کرد: پیام منتقل شده از طرف روابط عمومی باید باعث اغنای مخاطب شود.

وی ترغیب مخاطب در تفکر را وظیفه روابط عمومی دانست و تصریح کرد: روابط عمومی باید در انتقال پیام مخاطب را به تفکر وادار کند.

موسوی اضافه کرد: نتیجه تغییر افکار مخاطب تغییر رفتار است و این تغییر باعث مشارکت مخاطب در اجرا و رسیدن به اهداف سازمان در برنامه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی با گسترش علوم مختلف به صورت علمی و مدبرانه عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز بر همگان ثابت شده که روابط عمومی به عنوان یک علم و هنر است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان محور تمام فعالیت‌های سازمان را روابط عمومی دانست و تصریح کرد: روابط عمومی موظف است شبکه‌های اجتماعی قوی برای ارتباط سازمان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه نخستین کار پیامبران و امامان ایجاد شبکه اجتماعی برای اطلاع‌رسانی مردم بود، گفت: برای عمل به موقع در هر زمینه‌ای ضرورت بودن روابط عمومی در همه عرصه‌ها احساس می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه روز 27 اردیبهشت‌ماه در تقویم بین‌المللی به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است، تاکید کرد: این نامگذاری به اهمیت روابط عمومی اشاره می‌کند.

وی افزود: توجه به روابط عمومی در سازمان‌ها و نهادها به عنوان یک توجه عمومی و بین‌المللی محسوب می‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان ادامه داد: اگر در سازمانی روابط عمومی مقتدر و به‌روز وجود داشته باشد تاثیر‌گذاری آن سازمان در جذب و جلب افکار عمومی، اهداف برنامه‌های سازمان و اثربخشی اقدامات بر ذهن عموم افزایش می‌یابد.

*هنر روابط عمومی افزایش اعتماد مخاطب است

وی یکی از هنرهای روابط عمومی در انتقال پیام به جامعه را افزایش اعتماد مخاطب نسبت به سازمان دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از این هنرها آگاه کردن مردم نسبت به ماموریت‌ها و فعالیت‌های روابط عمومی است.

موسوی وظیفه روابط عمومی را تبعیت از انبیا و اولیا در ایجاد شبکه‌های اجتماعی و پیشبرد اهداف متعالی دانست و تصریح کرد: روابط عمومی باید اهداف نظام و سازمان خود را به صورت پاک و بدون استفاده از ترفندها و حیله‌های کاذب دنیای امروز که در عرصه امپراطوری رسانه غرب متداول و رایج است به پیش ببرد تا پیام بی‌عیب و نقصی را به مخاطبان منتقل کند.

وی گفت: در این عرصه روابط عمومی هر سازمان و نهاد می‌تواند با تکیه بر دانش روز و عقبه فکری، اسلامی و ملی خود مسیر روشنی را در جذب مخاطب و انتقال پیام سالم و رسیدن به اهداف مورد نظر دنبال کند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان خاطرنشان کرد: روابط عمومی می‌تواند با گفتمان‌سازی در ایجاد ارتباط موثر در جامعه یکپارچگی را در انتقال پیام دنبال کند.

انتهای پیام/2308/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول