اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

روابط عمومی باید استاد ارتباطات باشد

استاندار گیلان برگزاری دوره‌های آموزشی برای روابط‌ عمومی‌ها را ضروری خواند و گفت: روابط عمومی باید استاد ارتباطات باشد.

روابط عمومی باید استاد ارتباطات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در همایش روابط‌ عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی گیلان در سالن غدیر استانداری این استان روابط‌ عمومی‌های را پاشنه آشیل مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه روابط‌ عمومی‌ها باید توانایی‌های خود را ارائه کنند، اظهار کرد: افراد باید طبق شایستگی خود در سازمان‌ها و اداره کار کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مدیران روابط‌ عمومی‌ها باید به شایستگی عمل کنند، تصریح کرد: روابط عمومی مشاور صدیق دستگاه اجرایی است که باید در این زمینه اعتمادسازی کند.

وی ارائه بسیاری از آمارها را نادرست خواند و گفت: به همین منظور در تمام این بخش‌ها بی‌اعتمادی ایجاد می‌شود.

هاشم‌نیا افزود: برخی افراد هستند که گفتار خوبی دارند اما عمل آنها خوب نیست و بالعکس، بنابراین مدیریت بر اعمال در تاثیر قاطعانه یک دستگاه مهم است.

وی حفظ شأن و جایگاه سازمان را مهم خواند و تصریح کرد: روابط عمومی دارای جایگاه حساسی است و باید خوب عمل کند.

استاندار گیلان کار روابط عمومی را تنها نصب پرده و بنر زدن ندانست و تصریح کرد: روابط عمومی نباید حمل کننده یک بنر و یا زدن پرده و داشتن متن و کاغذ باشد.

وی آموزش‌های لازم را برای روابط عمومی ها ضروری خواند و اذعان کرد: روابط عمومی باید استاد ارتباطات باشد.

مدیر روابط عمومی استاندار گیلان نیز در همایش مذکور نقش روابط‌ عمومی در دستگاه‌ها را اساسی دانست و اظهار کرد: جایگاه روابط ‌عمومی‌ها در دستگاه‌ها مشخص نیست.

یوسف گلشن، برگزاری دوره‌های آموزشی برای روابط‌ عمومی‌ها را امری مهم عنوان کرد و گفت: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی بودجه مناسبی به صورت مستقل ندارند و این از موارد مشکل‌آفرین در فعالیت روابط‌ عمومی‌هاست.

وی خواستار ارتقای روابط‌ عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان شد.

نماینده شورای هماهنگی روابط عمومی‌های گیلان نیز در همایش مذکور به تصویب آیین نامه این شورا در سال 82 و فعالیت آن در سال 89 اشاره کرد.

مرتضی نجاتی، برگزاری جشنواره روابط‌ عمومی‌های استان را از جمله اقدام‌های شورای روابط‌ عمومی ذکر کرد.

وی روابط عمومی را شغلی پر مسئله و پراسترس دانست و اذعان کرد: امروز روابط عمومی مغز متفکر و قلب تپنده یک سازمان محسوب می‌شود و موفقیت یک دستگاه مستلزم داشتن روابط عمومی قوی است.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای روابط‌ عمومی‌ها را مهم خواند و خاطرنشان کرد: روابط‌ عمومی‌ها برای تاثیرگذاری عمیق به افکار عمومی باید با رسانه‌ها ارتباط داشته باشند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل رشت نیز در همایش مذکور روابط عمومی را واسط بین مردم و قوای حاکم ذکر کرد و افزود: انجمن روابط‌ عمومی‌های گیلان با هدف ارتقای جایگاه روابط‌ عمومی در اسفند 89 فعالیت خود را آغاز کرد.

رضا علوی، با بیان اینکه این انجمن 100 نفر عضو دارد، افزود: روابط‌ عمومی‌ها برای تنویر افکار عمومی تلاش کنند.

مدیر روابط عمومی شهرداری آستانه‌اشرفیه نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه روابط‌ عمومی‌ها باید از سنتی به طرف صنعتی شدن بروند، اظهار کرد: زمانی که روابط‌ عمومی با یک نفر اداره می‌شود نمی‌توان انتظار موفقیت داشت.

شاهین جهانگیری، برگزاری دوره‌های آموزشی و خبرنویسی برای روابط‌ عمومی‌ها را الزامی خواند و تصریح کرد: بسیاری از پایگاه‌ها به دلیل اجرایی نشدن روابط عمومی الکترونیک غیرفعال هستند.

وی نبود امکانات و بودجه مناسب را از مشکلات روابط‌ عمومی‌ها ذکر کرد.

در همایش مذکور تعدادی از روابط ‌عمومی‌ها مشکلات دستگاه‌های خود را مطرح کردند و برگزاری دوره‌های آموزشی و تثبیت جایگاه آنها از جمله مهم‌ترین خواسته‌های مدیران روابط عمومی بود.

انتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول