اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت گچساران:

روابط عمومی‌ها باید در مسائل علمی طلایه‌دار سازمان‌ها باشند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: روابط عمومی‌ها باید از نظر آمادگی و لحاظ کردن مسائل علمی جلودار و طلایه‌دار سازمان‌ها باشند.

روابط عمومی‌ها باید در مسائل علمی طلایه‌دار سازمان‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد باورساد امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید روابط عمومی این شرکت ضمن تبریک به مناسبت روز روابط عمومی اظهار کرد: قدمت و تاریخ ایجاد روابط عمومی در شرکت نفت افزون بر 50 سال بوده و شاید بتوان به جرأت صنعت نفت را نخستین سازمانی دانست که بخش روابط عمومی را در چارت سازمانی خود ایجاد کرد.

وی افزود: در گذشته روابط عمومی با عناوین دیگری از جمله روابط و حراست و روابط و روابط کار مطرح بود و در سیستم گذشته از روابط به عنوان ارتباطی میان شرکت نفت و دادگاه برای رفع معارض و دور کردن مزاحمان از تأسیسات تشکیل شده بود.

باورساد با بیان این‌که عصاره فضایل یک سیستم و سازمان در روابط عمومی متمرکز می‌شود، ابراز کرد: توانمندی‌های سازمان به روابط عمومی برمی‌گردد؛ به این معنی که اگر یک روابط عمومی به‌روز و فعال نباشد، نمی‌تواند انعکاسی که باید به بیرون بازتاب داده شود را منتقل کرده و مخاطبان را در درک وظایف سازمان یاری دهد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تأکید بر این‌که ارزش‌مداری‌های ممکن درون سازمان را روابط عمومی‌ها منتقل می‌کنند، بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید از نظر آمادگی و لحاظ کردن مسائل علمی جلودار و طلایه‌دار سازمان‌ها باشند.

باورساد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سرعت تکنولوژی هرچند در ماه یکبار به‌روز می‌شود و سیستم‌ها مرتب در حال تغییر است و ما باید خود را در حد ممکن با این پیشرفت وفق دهیم.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته و دور صنعت نفت یک سازمان حاکم بود؛ به این معنی که بودجه کشور در اختیار نفت بود و با برداشت نیازهای مالی خود مازاد آن را به بانک مرکزی عودت می‌داد.

باورساد ادامه داد: در حال حاضر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این روند حذف شد و صنعت نفت به عنوان ذخیره‌ای خدادادی مطرح شده که باید از این ذخیره به خوبی پاسداری و حراست شده و برداشت صیانتی صحیحی از منابع آن صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت برداری نفت و گاز گچساران با بیان این‌که ممکن است در برخی مواقع گفته می‌شود که شرکت نفت از آن کسی نیست و می‌توان از آن هرگونه استفاده‌ای کرد، تأکید کرد: این تفکر تفکر خوب و قابل قبولی نیست و ما باید امانتدار این صنعت خدایی و الهی باشیم، چراکه این نعمت خدادادی جزو انفال محسوب شده و استفاده از انفال نیز دارای شرایط خاصی است.

باورساد، شناخت مطلوب از صنعت نفت را لازم و ضروری دانست و گفت: خودشناسی مقدمه دگر‌شناسی بوده و با این روند می‌توانیم دیگران را نیز به خوبی شناخته و با شناخت مطلوب از صنعت نفت از قابلیت‌های نفت نیز آگاه شویم.

وی با بیان این‌که روابط عمومی شرکت نفت از دیگر روابط عمومی‌ها متمایز است، تصریح کرد: شرکت نفت گچساران در میان چهار استان محصور شده است و این امر می‌طلبد انرژی، هزینه و ارتباطات بیشتری برای بهینه کردن خود و انجام فعالیت داشته باشیم.

باورساد افزود: متأسفانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به چند دلیل از ظرفیت‌های خود به صورت کامل استفاده نکرده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: بعد مسافت این شرکت با اهواز بسیار زیاد بوده و این امر سبب می‌شود که مسئولیت‌ها و و‌ظایف این شرکت برای امور سازمانی به درستی آشکار نشود.

باورساد ادامه داد: سختی، گستره‌های کمی و فعالیت‌های کیفی برای سیستمی که در اهواز وجود دارد جا نیفتاده است که باید این مسئله برای مسئولان رده بالا روشن و تعریف شود تا جایگاه نفت گچساران تثبیت شود.

وی با اشاره به فعالیت صنعت نفت در چهار استان کشور و اهمیت برگزاری انتخابات گفت: شرکت نفت گچساران کار سختی در برگزاری انتخابات برای پرسنل خود در چهار استان دارد.

باورساد ابراز کرد: علاوه بر روابط عمومی سیستم‌های مانند ترابری، خدمات، عملیات و فناوری اطلاعات درگیر امر مقدس و بزرگ انتخابات هستند که تمام تلاش و سعی شرکت نفت برگزاری انتخاباتی صحیح و منظم برای پرسنل این شرکت در گستره چهار استان جنوبی کشور است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: امیدواریم که روابط عمومی نفت مانند سنوات گذشته در امر بزرگ، شرعی و قانونی انتخابات که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده موفق و سرافراز باشد.

انتهای پیام/82001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول