اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار خبر داد

تصویب 527 طرح کشاورزی با 41 میلیارد تومان اعتبار در بیجار

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار از تصویب 527 طرح کشاورزی با اعتبار 41 میلیارد تومان در کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان خبر داد.

تصویب 527 طرح کشاورزی با 41 میلیارد تومان اعتبار در بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی  شهرستان بیجار که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز سفر تاریخی رهبر معظم به استان کردستان اظهار کرد: در این سفر پرخیر و برکت بیش از 3 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کشاورزی به شهرستان بیجار اختصاص یافت.

وی افزود: در این میان احداث زیرساخت‌های مجتمع گلخانه‌ای قبا‌سرخ، توسعه باغات سد گلبلاغ و ساخت زیرساخت‌های مجتمع دامپروری خاندانقلی از مهم‌ترین پروژه‌های بخش کشاورزی بوده که به اتمام رسیده است.

فرماندار بیجار تصریح کرد: از محل اعتبارات توسعه بخش کشاورزی تاکنون در این شهرستان 527 طرح با مبلغ 41 میلیارد تومان توسط کارگروه کشاورزی شهرستان بیجار مصوب شده که 440 طرح به بانک عامل معرفی شده‌اند.

وی گفت: از میزان طرح‌های مصوب و معرفی شده به بانک، مجریان 236 طرح با اعتبار بیش از 10 میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند و 79 طرح نیز در مرحله پرداخت تسهیلات هستند.

رئیس کارگروه کشاورزی بیجار خاطرنشان کرد: 197 فقره پرونده طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان نیز به بانک ارسال شده و در حال پرداخت تسهیلات است.

فرماندار بیجار گفت: اجرای طرح‌های مصوب کارگروه توسعه بخش کشاورزی مستلزم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است و امیدواریم با همکاری بانک‌ها در توسعه بخش کشاورزی بیجار قدم‌های موثرتری برداریم.

وی کشاورزی را مبنای توسعه یک شهر دانست و اضافه کرد: با توجه به مساحت قابل توجه اراضی کشاورزی در شهرستان بیجار، توسعه و رشد کشاورزی با استفاده از به‌روزترین روش‌های موجود از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار بیجار در پایان مهم‌ترین عامل پیشرفت بخش کشاورزی شهرستان بیجار را مکانیزاسیون کشاورزی دانست و گفت: با توجه به فواید و مزایای مکانیزاسیون و بستر مناسب کشاورزی در بیجار، با تدبیر و همت مسئولین و کشاورزان می‌توان آینده کشاورزی روشن‌تری را برای بیجار به وجود آورد و با فراهم کردن زمینه‌های مناسب در این زمینه مانع از مهاجرت روستائیان به شهر و رشد منفی جمعیت در شهرستان بیجار شد.

انتهای پیام/79015/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول