اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

روش‌های سنتی در تولید محصولات کشاورزی کارآمدی ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استفاده از روش‌های سنتی در تولید محصولات کشاورزی دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نیاز کشاورزان و کشور باشد.

روش‌های سنتی در تولید محصولات کشاورزی کارآمدی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در نخستین گردهمایی مدیران پارسل استان فارس اظهار داشت: استفاده از روش‌های سنتی در تولید محصولات کشاورزی دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نیاز کشاورزان و کشور باشد و در این راستا باید تمهیدات لازم به منظور به روز رساندن دانش کشاورزان ایجاد شود تا با این روش اطلاعات کشاورزان بالا رفته و در نتیجه محصولات کشاورزی از کیفیت‌ و کمیت بیشتری برخوردار شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: دانش کشاورز در رشد تولید بسیار مؤثر است و با برنامه‌ریزی‌های مناسب باید علم را به مزرعه‌ها انتقال دهیم تا شاهد افزایش هرچه بیشتر تولید و کاهش ضایعات باشیم.

خرد تصریح کرد: انتقال علم به مزرعه، چالش بزرگ بخش کشاورزی است و نیاز به سیستم جدید مدیریت دانش در بخش کشاورزی دیده می‌شود تا بتوان با مدیریت صحیح علم را به مزرعه‌های فارس ببریم.

وی ادامه داد: بهره‌برداران بخش کشاورزی نقشی اساسی در پیشبرد اهداف بخش در رسیدن به خودکفایی دارند و آموزش از طریق انتقال دانش فنی به مزارع و ترویج شیوه‌های نوین تولید زمینه اشتغال جوانان در بخش کشاورزی را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد ایجاد نوپذیری بین کشاورزان بوده‌ایم گفت: در حال حاضر کشاورزان به سمت یافته‌های جدید گرایش پیدا کرده‌اند، اما سیستم ما به گونه‌ای نیست که بتواند ارتباط 100 درصد با آنها برقرار کند.

وی با تأکید بر اجرای برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی در راستای ارائه و آموزش‌های نوین کشاورزی به کشاورزان خاطرنشان کرد: ارائه این آموزش‌ها در راستای تولید محصولات با کیفیت‌ و مرغوب تأثیرگذار بوده‌ و علاوه بر آن کشاورزان را با روش‌های نوین در بخش کشاورزی آشنا می‌سازیم.

خرد تصریح کرد: یکی از ابزارهای رسیدن به اهداف کشاورزی پایدار و نوین، افزایش دانش فنی و آگاهی زارعان، احداث مزارع الگویی و ارائه آموزش مباحث نوین است تا آنان با نحوه کشت ارقام مناسب و روش‌های جدید به‌زراعی آشنا شوند.

این مسئول ابراز داشت: در طرح مدیریت دشت‌ها بر مبنای پارسل‌های کشاورزی کارشناسان آخرین یافته‌ها و دانش خود را به بهره‌برداران انتقال می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود در تشریح اهداف تقسیم‌بندی پارسل گفت: انتقال دانش و فناوری‌های نوین به تولید کنندگان بخش کشاورزی در پارسل و ارتباط دوسویه بین تولید کنندگان و کارکنان بخش دولتی و غیردولتی فعال در عرصه‌های تولید، از جمله مزایای این طرح است.

وی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و تلاش در راستای رفع آن به صورت چهره به چهره و افزایش تعداد نیروهای صف با انتقال کارکنان به مزارع کشاورزی با تاکید بر مناطق محروم و دورافتاده، واگذاری امور به بخش غیردولتی، افزایش خدمات ترویجی، ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، ارتقای دانش و مهارت کشاورزان، کاهش هزینه‌ها و ارتقای بهره‌وری و تجاری‌سازی تولید از طریق مدیریت مزارع از دیگر اهداف این طرح برجسته به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول