اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورشی کرمان خبر داد

افزایش 300 برابری امانت‌دهی کتاب‌های کانون پرورشی کرمان

مسئول آفرینش‌های فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: برگزاری همایش کتابخوانی موجب افزایش 300 برابری امانت‌دهی کتاب‌های کتابخانه‌های کانون پرورشی کرمان طی یک سال گذشته شده است.

افزایش 300 برابری امانت‌دهی کتاب‌های کانون پرورشی کرمان

فاطمه جعفرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان دارای 39 مرکز است و 32 مرکز ثابت، پنج مرکز سیار و دو مرکز پستی در کرمان فعالیت می‌کنند.

مسئول آفرینش‌های فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان افزود: مراکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق پست با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند.

وی سطح مطالعه را در بین بچه‌های ایران و استان کرمان پایین خواند و افزود: همایش کتابخوانی از سال گذشته در کانون پرورشی کلید خورد که اجرای این طرح موجب افزایش 300 برابری امانت‌دهی کتاب‌های کتابخانه‌های کانون پرورشی کرمان شده است.

جعفرزاده با اشاره به آغاز طرح امانت‌دهی عروسک‌های سارا و دارا بیان کرد: 500 عروسک دارا و سارا در اختیار مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هر ساله از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، افزود: طی سال گذشته 63 قصه‌گو در بخش استانی این جشنواره در کرمان شرکت کردند.

این مسئول فرهنگی از راه‌اندازی شورای تخصصی کتاب برای نخستین بار در ایران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: این شورا تاکنون هشت نشست تخصصی را برگزار کرده است.

جعفرزاده تصریح کرد: با تشکیل شورای تخصصی کتاب دیدگاه‌های مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در نقد به سمت علمی شدن پیش می‌رود و نقدهای مربیان منطبق بر علم است.

وی با اشاره به اجرای طرح گزارمان‌نویسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بر اساس این طرح هر مربی هشت تا 10 کتاب را مطالعه می‌کند و با توجه به اینکه مربیان باید در مورد این کتاب‌ها گزارش‌هایی را ارائه دهند با دقت بیشتری به مطالعه کتاب‌ها می‌پردازند.  

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول