اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل تعاونی ناشران کرمان عنوان کرد

عرضه 1200 عنوان تازه‌های نشر کرمان در نمایشگاه کتاب بم

مدیر‌عامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان گفت: بیش از یک هزار و 200 عنوان تازه‌های نشر‌ کرمان در نمایشگاه کشوری کتاب بم عرضه می‌شود.

عرضه 1200 عنوان تازه‌های نشر کرمان در نمایشگاه کتاب بم

سید‌ محمد سعیدی‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به حضور فعال‌ تعاونی ناشران‌ کرمان در نخستین نمایشگاه کشوری کتاب بم اظهار داشت: بیش از یک هزار و 200 عنوان کتاب مربوط به تازه‌های نشر‌ کرمان که در 25 ماه اخیر از سوی 50 ناشر فعال استان در قالب شرکت تعاونی ناشران‌ به چاپ و نشر رسیده در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع کتاب‌های عرضه شده تعداد 400 عنوان از کتب ‌به آثار تاریخی، فرهنگی و نویسندگان بمی اختصاص دارد.

سعیدی‌حسینی به موقعیت فرهنگی تاریخی و جغرافیایی شهرستان بم اشاره کرد و گفت: بم از دیر‌باز با سابقه درخشان تاریخی فرهنگی مانند نگین درخشان بر کویر شرق کرمان می‌تابد و این منطقه دارای استعداد‌های خارق‌العاده فرهنگی هنری است.

خاطر‌ نشان کرد: بنا به رسالت فرهنگی که داریم و با توجه به موقعیت خاص فرهنگی شهرستان بم در تلاش هستیم تا در نمایشگاه کشوری کتاب بم حضوری بسیار با‌شکوه و برجسته داشته باشیم و علاوه بر حضور فعال غرفه‌های فروش، برنامه‌های جنبی دیگر‌ از جمله برگزاری جلسات نقد کتاب‌های نویسندگان بم، برگزاری کارگاه آسیب‌شناسی زلزله ویرانگر دی ماه 1382 داریم.

سعیدی‌حسینی عنوان کرد: خطه ‌بم و اهالی این منطقه دارای ویژگی‌های برجسته اجتماعی و فرهنگی خاص خود هستند و از جمله می‌توان به مهمان‌نوازی گرم مردم بم صبوری و پایداری این منطقه در برابر مشکلات‌ اشاره کرد.

وی افزود: ‌تلاش می‌کنیم تا ویژگی‌های خاص این منطقه را به صورت مکتوب به چاپ و نشر برسانیم و تا به امروز این تعاونی امتیاز ویژه ‌حمایتی مناسب را برای خطه بم در نظر گرفته است که از جمله می‌توان به راه‌اندازی دفتر نمایندگی شرکت تعاونی ناشران استان کرمان طی یک سال اخیر‌ اشاره کرد.‌

سعیدی‌حسینی بیان کرد: برای حمایت و جذب نویسندگان مستعد منطقه ‌بم حرکت‌های سازنده‌ای انجام شده‌ و در این راستا بیش از 50 مستعد قلمی در این منطقه شناسایی شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: چاپ کتاب‌های فاخر د‌ر حوزه ‌تاریخی این منطقه و به ویژه درباره‌ ارگ قدیم بم بزرگترین بنای خشتی جهان، حرکت‌های خبری برای چاپ آثار نفیس برای حفاظت، معرفی و ترویج ارگ قدیم را شاهد بودیم.

مدیر‌عامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان تصریح کرد: باید کمک‌های بیشتری به این منطقه کرد، جوانان و کودکان شهرستان بم نیازمند به کارهای فرهنگی بیشتری هستند.

وی برگزاری نمایشگاه کشوری کتاب در بم را بهترین مسیر سازنده فرهنگی برای کاهش مشکلات بعد از زلزله این منطقه ضروری دانست و افزود: امیدواریم که این حرکت‌های فرهنگی تداوم داشته باشد.

سعیدی‌حسینی عنوان کرد: برای سازمان‌دهی بیشتر و مطلوب استعداد‌های فرهنگی در منطقه ‌بم، کمیته‌ای را فعال می‌کنیم و با در نظر گرفتن حداکثر ملاحظات و مساعدت‌ها تلاش می‌شود تا ثروت‌های فرهنگی اجتماعی این منطقه به صورت آثار مکتوب و در شأن اهالی بم به طبع و چاپ برسد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه کشوری کتاب برای نخستین بار در بم بسیار مهم ارزیابی می‌شود و با پیشینه ‌تاریخی و تمدنی که این منطقه دارد، بی‌شک شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی مردم‌ هستیم.

به گزارش فارس، نمایشگاه کتاب بم از‌ 28 اردیبهشت سال جاری به مدت یک هفته‌ برپا می‌شود.

انتهای پیام/80017/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول