اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انجمن‌ها و استان‌های نهاد کتابخانه‌ها:

ترویج فرهنگ کتابخوانی رسالت تمام نهادهاست

مدیرکل انجمن‌ها و استان‌های نهاد کتابخانه‌ها با اشاره به اهمیت کتاب در زندگی، مسئولیت ترویج فرهنگ کتابخوانی را بر عهده تمام نهادها دانست.

ترویج فرهنگ کتابخوانی رسالت تمام نهادهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی ظهر امروز در آئین تودیع مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان کردستان و معرفی سرپرست جدید این نهاد با بیان اینکه در اسناد بالادستی همواره بر اشاعه فرهنگ کتابخوانی تأکید شده است، گفت: طبق قانون مسئولیت ترویج این فرهنگ تنها بر عهده نهاد کتابخانه‌ها نیست.

وی نقش تمام دستگاه‌ها و نهادهای مردمی را در این زمینه خطیر عنوان کرد و افزود: نخستین وظیفه را در این رابطه خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی بر عهده دارد.

مدیرکل انجمن‌ها و استان‌های نهاد کتابخانه‌ها با تأکید بر اینکه برخی دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیت بیشتری بر عهده دارند، تصریح کرد: اشاعه فرهنگ کتاب و مطالعه مفید و کتابداری از وظایف نهاد کتابخانه‌ها در این راستا است.

مدیرکل انجمن‌ها و استان‌های نهاد کتابخانه‌ها با بیان اینکه در کشورهای مترقی نخستین شاخصه توسعه مسائل فرهنگی است، اضافه کرد: مهم‌ترین ویژگی فرهنگ نیز کتاب و موضوعات مرتبط با آن است.

حسینی با بیان اینکه همه مسئولان دغدغه فرهنگی بالایی دارند، اظهار کرد: بر اساس قانون شیوه اداره و تأسیس نهاد و نهضت سند مطالعه مفید تلاش داریم خدمت مقدسی را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه معمولاً در برخی دستگاه‌ها، کارها با مسائل سیاسی آمیخته می‌شود نهاد کتابخانه‌های کشور را مبری از این قضیه دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس تشکیلات سازمانی و شرح وظایف تنها مسائل فرهنگی به عنوان چارچوب فعالیت‌های کتابخانه‌ها است.

 

مدیرکل انجمن‌ها و استان‌های نهاد کتابخانه‌ها با بیان اینکه همه باید قدردان کارهای انجام شده باشیم، اظهار کرد: این قدردانی فقط به زبان نیست بلکه باید با عمل، پشتکار و دلسوزی زحمات شهدا و مسئولان نظام را ارج نهیم.

 

حسینی تصریح کرد: در هر پست و مقامی باید کار مطلوب سرلوحه امور قرار گیرد و رتبه و جایگاه در این زمینه چندان مهم نیست.

 

وی با بیان اینکه اگر وجدان خود انسان و دیگران از شخص راضی باشد به معنای رضایت خداوند است، اضافه کرد: باید تلاش کنیم با واقع‌نگری در کنار احترام به دیگران کارها را پیش ببریم.

 

این مسئول با بیان اینکه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی توفیق و وظیفه بزرگی است، خاطر‌نشان کرد: زمانی که این بار مسئولیت از کسی گرفته می‌شود در واقع بار وی سبک‌ شده است.

 

حسینی با اشاره به اینکه با واژه تودیع موافق نیستم، اظهار کرد: انسان باید تا هر زمانی که مسئولیتی بر عهده دارد تلاش کند آن را به بهترین شکل ممکن ایفا کند.

 

وی با بیان اینکه کردستان در کشور به عنوان یک استان فرهنگی شناخته می‌شود، تصریح کرد: در این خطه به لحاظ وجود ظرفیت‌های انسانی و طبیعت بکر با پشتوانه‌ها خوبی مواجه هستیم.

 

مدیرکل انجمن‌ها و استان‌های نهاد کتابخانه‌ها در پایان ابراز امیدواری کرد؛ استان کردستان به شایستگی و لیاقت خود در زمینه موضوعات مرتبط با فرهنگ کتاب دست یابد.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول