اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

ارزیابی فرد اصلح مطابق با معیارهای مقام معظم رهبری باشد

امام جمعه موقت ارومیه گفت: ارزیابی فرد اصلح، مطابق با معیارهای مقام معظم رهبری باشد.

ارزیابی فرد اصلح مطابق با معیارهای مقام معظم رهبری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام کاظم سلامتی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه ضمن دعوت مسلمانان و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: ماه رجب، ماه خودسازی و بندگی است، که زمینه تقوا در آن فراهم است و درک این که  عالم محضر خداست، خود عاملی بازدارنده در برابر ارتکاب گناه است.

وی افزود: یکی از اعمال موکد این ماه، ایجاد طهارت روحی است، تا فرد با طهارت و پاکیزگی وارد ماه شعبان شود و با ایجاد آمادگی باطنی، لیاقت ورود به ماه ضیافت الله رمضان را کسب کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت استغفار و توبه در این ماه، اظهار داشت: توبه شامل سه مرحله مهم پشیمانی قلبی، استغفار لسانی و عزم جدی به عدم تکرار آن معصیت است.

سلامتی از نوید خداوند در قرآن به توبه کنندگان خبر داد و اعلام کرد: هر کس توفیق توبه حقیقی را بیابد، بنا به فرموده الهی چنان از گناهان پاک شود که گویی اصلاً به آن گناهان مرتکب نشده بود.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز با بیان برخی از فضایل و ویژگی‌های امام جواد (ع) و درجه باب‌الحوائجی حضرت علی‌اصغر (ع)، به دهم ماه رجب، سالروز ولادت این دو بزرگوار نیز اشاره کرد.

سلامتی به اول خرداد، سالروز آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکای جنایتکار اشاره کرد و گفت: از سال 1359 تا به امروز ایران همواره از سوی آمریکا در محاصره اقتصادی قرار دارد و این نشان از دیرینگی خصومت آمریکا با ایران است.

وی به پیشرفت‌های چشمگیر ملت ایران در ابعاد مختلف اقتصادی، نظامی، هسته‌ای، دارویی و پزشکی اشاره کرد و افزود: این پیشرفت‌ها را مدیون انقلاب اسلامی و استقلال خود هستیم که همگی حاکی از تأثیر عکس تحریم‌ها به ملت ایران است.

سلامتی ضمن یادآوری سیزدهم رجب، سالروز ولادت با سعادت امیرمومنان، حضرت علی (ع)، عنوان کرد: علی (ع) شخصیتی بی نظیر در تاریخ است که حقیقت قرآن با او عجین شده است.

وی با تاکید به لزوم پیگیری و پیروی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات و معیارهای ارزیابی فرد اصلح، خاطرنشان کرد: فرد منتخب باید شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی و اهل استقامت و ایستادگی در برابر دشمن بوده و روحیه جهادی داشته باشد.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول