اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

دشمن با ناکامی در تحریم انتخابات بازار شایعات را به راه انداخته است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دشمن با ناامید شدن از تحریم انتخابات این بار در صحنه شایعات آتش تهیه خود را داغ و پرحرارت دنبال می‌کند.

دشمن با ناکامی در تحریم انتخابات بازار شایعات را به راه انداخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: انتخابات کشورمان مرحله به مرحله با وثوق و اطمینان مردم به پیش می‌رود و بعد از ثبت‌نام کاندیداها تائید صلاحیت‌ها در حال انجام است و بعد از تائید صلاحیت‌ها مرحله تبلیغات و صحنه اصلی حضور مردم فرا می‌رسد.

وی ثبت‌نام کاندیداهای مختلف از مشارب سیاسی متنوع را یک امتیاز بزرگ خواند و بیان داشت: قطعا کثرت کاندیداها مشارکت را افزایش داده و حضور مردم را گسترده خواهد کرد در حالی که دشمن هرگز این را نمی‌خواهد.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: با ثبت‌نام کاندیداهای متعدد مشارب مختلف سیاسی در صحنه حاضر شده که این خود نشان می‌دهد تمام احزاب و گروه‌های سیاسی داخل نظام پایبند به قوانین و مقررات بوده و مشروعیت و مقبولیت نظام را قبول دارند.

عاملی گفت: این احزاب و گروه‌ها در قالب جمهوری اسلامی ایران می‌خواهند به ملت خدمت کنند اما دشمن این را نمی‌خواهد و با حیله‌های مختلف سعی می‌کند نتیجه این تعدد و کثرت ثبت‌نام‌ها را خطرناک و بسیار بی‌محتوا جلوه دهد.

وی خاطرنشان کرد: این کثرت به وثوق ملت در سلامت انتخابات کمک کرده و امنیت ملی و اقتدار سیاسی و بین‌المللی ما را رقم خواهد زد.

انتخابات قدرت بازدارندگی موثری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات در کشور ما قدرت بازدارندگی بی‌نظیری دارد اظهار داشت: ما 24 خرداد بار دیگر دندان طمع دشمن را بیرون می‌آوریم و مردم با حضور گسترده و مشارکت بی‌نظیر خود مدل مردم‌سالاری دینی حقیقی را به دنیا نشان خواهند داد.

عاملی با بیان اینکه دشمن از تحریم انتخابات مایوس شده و این بار بر روی کاندیدایی خاص هجمه و فشار وارد می‌کند بیان داشت: آنها زیاد این موضوع را تبلیغ می‌کنند که اگر فرد مورد نظر ما پذیرفته نشود و یا در انتخابات رای نیاورد تقلبی صورت گرفته است که این طمع دشمن برمی‌گردد به حوادث سال 88 که عده‌ای سعی کردند به دست دشمن بهانه‌ای بدهند تا آنها همیشه بر این باور باشند که انتخابات ایران یک ظرفیت عظیم است که از آن می‌توان برای اغتشاش و آشوب نیز استفاده کرد.

مهندسی انتخابات در ایران بی‌معناست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اذعان دشمن را در این مسئله که انتخابات ایران قابل پیش‌بینی نیست یادآور شد: این خود نشان روشنی از سلامت انتخابات در ایران است.

عاملی با رد این ادعا که انتخابات ایران مهندسی شده برگزار می‌شود گفت: این تلاش بیهوده از سوی دشمن است که می‌خواهد طوری وانمود کند که از صندوق انتخابات آن چیزی بیرون نمی‌آید که مردم به آن رای داده‌اند در حالی که حضور و وثوق مردم به سلامت انتخابات عکس آن را نشان می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه مردم به متصدیان انتخابات وثوق کامل دارند و نیازی نیست دشمنان ما با حیله‌گری بخواهند فضای انتخابات را متشنج کنند اضافه کرد: این حرف که آنها مدعی هستند نظام، انتخابات را مهندسی شده و به نفع یک کاندیدای خاص رقم می‌زند سخن خنده‌آوری است که دشمنان آن را مدام ترویج می‌کنند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه طمع دشمن بعد از مایوس شدن در تحریم انتخابات به وسیله امپراطوری رسانه‌ها و فراهم کردن آتش بسیار قوی و به راه انداختن اتاق‌های فکر متعدد ایجاد بازار شایعات داغ می‌باشد اذعان داشت: ملت ما هرگز در این دام دشمن گرفتار نخواهد آمد.

شورای نگهبان عالی‌ترین مجموعه است که وثوق ملت را کسب کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی ادامه داد: بررسی صلاحیت کاندیداها توسط یک نهاد عادل و بی‌طرف انجام می‌شود که در 33 سال گذشته با عملکرد خود بی‌نظیرترین و عالی‌ترین وثوق را در بین ملت ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان در نهایت بی‌طرفی و عدالت به صلاحیت کاندیداها رسیدگی می‌کند و اوج این اطمینان‌بخشی را در ماجرای سال 88 دیدیم که شورای نگهبان به کاندیداهای معترض اعلام کرد بیایند و از هر صندوقی که بخواهند بررسی کرده و بازدید کنند.

رد صلاحیت‌شدگان قانون را فصل‌الخطاب بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود ابراز داشت: در مرحله تائید صلاحیت اگر کاندیدایی رد صلاحیت شد باید قانون را فصل‌الخطاب بداند و هرگز در صدد شبهه وارد کردن به اصل قانون و نهاد شورای نگهبان نباشد بلکه مستندات خود را ارائه کند تا در چارچوب قانون به آنها رسیدگی شود.

عاملی با یادآوری اینکه دشمن بسیار دوست دارد به هیجانات کاذب دست بزند و یا اقدام به موج‌سواری در برخی جریان‌سازی‌ها کند بیان داشت: ملت ما با بصیرت نافذ خود این حرکت دشمن را ناکام می‌گذارد.

غرب با تحریک وهابیت قصد آبروریزی اسلام را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به جنایت اخیر وهابیت و تولید و پخش فیلم در این زمینه با هدف زیرسوال بردن شان و شوکت اسلام اظهار داشت: اگر وهابیت امروز قلب سرباز سوری را بیرون آورده و درصدد خام‌خواری آن است می‌خواهد نشان دهد که با چنین حرکت‌های وحشتناک سوژه برای غرب درست می‌کند تا علیه اسلام هجمه کند.

عاملی ابراز داشت: همه این جنایت‌ها با هماهنگی غرب انجام می‌شود تا آنها جلوی رشد اسلام در اروپا را بگیرند چرا که باید اذعان کرد که اسلام در حال تسخیر اروپاست.

وی گفت: آنها با این اقدامات سخیف خود می‌خواهند جلوی نشر اسلام را بگیرند که باید علمای شیعه بیشتر به هوش باشند و به چنین اعمال ننگین واکنش نشان دهند.

امام جمعه اردبیل دین اسلام را دینی پاک و به دور از هرگونه پلشتی توصیف کرد و ادامه داد: همه جنایاتی که در سوریه صورت می‌گیرد با پول کشورهای عربی و دستور آمریکا و کشورهای خبیث منطقه انجام می‌شود.

محافل انتخاباتی نباید به مجلس گناه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در خطبه اول نماز نیز موسم انتخابات را موسم پرهیز از تهمت، افترا و برخی رفتارهای چرکین توصیف کرد و گفت: نباید محافل ما محفل گناه، غیبت، ریختن آبروی یک مومن و مسلمان باشد چرا که غیبت حیات اجتماعی بشر را غارت می‌کند.

وی در پایان سخنان خود با برشمردن بسیاری از مضرات و عواقب غیبت در آلودگی درون و بیرون انسان از نمازگزاران خواست هرگز به چنین آلودگی گرفتار نیامده و در مجالسی که در آن گناهی صورت می‌گیرد حضور پیدا نکنند.

انتهای پیام/62003/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول