اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان گیلان:

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید پایبند به قانون باشند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان گیلان گفت: برای خلق حماسه سیاسی همه به‌ویژه نامزدهای ثبت‌نام شده انتخابات ریاست جمهوری باید ملتزم و پایبند به قانون باشند.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید پایبند به قانون باشند

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه برای خلق حماسه سیاسی همه باید ملتزم و پایبند به قانون باشند، اظهار کرد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که نمود بارز آن در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تبلور پیدا می‌کند همه باید خود را ملتزم به اجرای قانون بدانند.

وی با اشاره به اینکه در فرمایش‌های مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر رعایت قانون شده است، تصریح کرد: قطعاً کسانی که خود را نامزد تصدی ریاست جمهوری کرده‌اند باید التزام بیشتری نسبت به دیگران بر اجرای قانون داشته باشند.

این مسئول اهتمام به اجرای قانون برای مجریان را ضرورت دانست و تصریح کرد: نمی‌توان به بهانه خلق حماسه سیاسی و ایجاد شور و نشاط موارد مصرح قانون انتخابات را نادیده گرفت و از بار مسئولیت شانه خالی کرد.

وی اذعان کرد: حضور نامزدهای انتخاباتی در استان‌ها پس از ثبت‌نام و برگزاری مراسم عمومی و تبلیغات آن قبل از اعلام رسمی شورای نگهبان مصداق بارز تخلف قانونی است.

اشجری با تاکید بر اینکه نماینده عالی دولت در گیلان باید در این زمینه برخورد جدی کند، افزود: به همین منظور ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل شده است.

وی کاهش تخلفات انتخاباتی با حضور دستگاه‌های مربوطه را از وظایف ستاد مذکور عنوان کرد و یادآور شد: دادگستری گیلان باید نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان گیلان یادآور شد: اگر با نخستین تخلف‌های انتخاباتی برخورد جدی و قانونی صورت نگیرد مسیر ادامه تخلف برای دیگران گشوده و راه توجیه برای تخلف متخلفان باز می‌شود.

وی متذکر شد: لازم است نامزدهای ثبت‌نام شده انتخابات ریاست جمهوری ضمن تحمل تا زمان اعلام رسمی نامزدهای واجد شرایط توسط شورای نگهبان، آرامش ایجاد شده در فضای گیلان را بر هم نزنند و با رعایت قانون زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول