اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

خروجی انتخابات باید در طراز انقلاب اسلامی باشد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: باید تلاش کنیم که خروجی انتخابات در طراز انقلاب اسلامی باشد.

خروجی انتخابات باید در طراز انقلاب اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی در یادواره 2 هزار و 200 شهید مناطق دو و شش قم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید به دنبال رئیس جمهوری باشیم که پنج ویژگی را داشته باشد. نخستین ویژگی منتخب مردم این است که باید نسبت به اسلام تعبد داشته باشد. ویژگی دوم تبعیت داشتن از ولایت فقیه است.

وی سومین ویژگی رئیس جمهور را خدمت به مردم عنوان کرد و یادآور شد:‌ ویژگی چهارم فرد اصلح این است که باید در مقابل دشمنان مقاوم بوده و منفعل نباشد، پنجمین ویژگی داشتن توانایی چنین مسئولیتی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به میراث شهدا گفت: شهدا دینشان را ادا کردند و ما باید مرحله بعد را انجام بدهیم. دشمن فهمیده است یگانه عامل پیروزی نظام ولایی در دهه چهارم عمرش داشتن روحیه بسیجی است و به دنبال لطمه زدن به این روحیه است. رهبری از ما خواسته است که در برابر فشار اقتصادی و تهدیدات دشمنان، توطئه‌هایشان را به هم بریزیم و حماسه خلق کنیم.

وی نخستین مرحله برای خلق حماسه را شرکت در انتخابات دانست و افزود: باید نشان دهیم که فشارهای دشمنان موثر نبوده است. امسال در انتخابات باید دشمن را مایوس کنیم و هر رای ملت پرتاب موشکی به سمت دشمن است.

حاجی صادقی با اشاره به فرصت ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب زمان شایسته‌ای برای تقرب به خداوند است. مومن زرنگ و فرصت طلب است و از فرصت جوانی و عمرش استفاده می‌کند. ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را باید فرصت بندگی خداوند قرار بدهیم.

وی اضافه کرد: زیان آن است که خداوند چنین فرصتی را در اختیار انسان قرار دهد و او از آن استفاده حداقلی داشته باشد. از خداوند بخواهیم که دست ما را بگیرد که جز با عنایت خداوند در این مسیر نمی‌توان قدم گذاشت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: باید همواره شاکر خداوند باشیم، زمانی که بسیاری از خواص استقامت نکردند، ما در مسیر ولایت هنوز مانده‌ایم.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی و شهدا زمینه‌ساز نهضت ظهور هستند و امام باقر می‌فرمایند که نهضت حضرت حجت تحقق نمی‌یابد مگر مردمی از شرق قیام کنند.

حاجی صادقی با اشاره به هدایت انسان‌ها از سوی خداوند گفت: تا الان خداوند شما را در مسیر هدایت آورده است، ادامه راه را هم باید خدا ببرد. کسانی که به خودشان واگذار شدند، از صراط مستقیم لغزیدند. بالاترین مقام عبودیت است و باید از خداوند بخواهیم ما را رها نکند.

وی با بیان اینکه هیچ مقامی بالاتر از بندگی نیست و بالاترین افتخار بندگی است افزود: خداوند شما انسان‌ها را خلق کرده است تا از مسیر خاک به مقصد الهی برسید. دین برای راهبری شما آمده است و دستورات دینی هم برای رسیدن شما به کمال است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: خداوند نیازی به نماز، روزه و انفاق بندگانش ندارد. یکی از یاران پیامبر در هنگام از دنیا رفتن وصیت کرد که پیامبر دو انبار خرمای او را بین فقرای مدینه تقسیم کند. پیامبر بعد از پخش خرماها بین فقرا یک خرمای باقی مانده در انبار را برداشت و به اصحاب گفت؛ اگر آن مرحوم این یک دانه خرما را در زمان حیاتش به دست خود انفاق کرده بود، ثواب بیشتری از انفاق این دو انبار خرما بعد از مرگ می‌برد.

وی با اشاره به درس‌های تربیتی انفاق برای انسان‌ها گفت: خداوند امکان انفاق کردن را به ما می‌دهد تا روحیه عبودیت و از خود گذشتن را به دست بیاوریم. هدف تمام دستورات دینی رسیدن به خداست و تنها ظاهر نماز کفایت نمی‌کند، بلکه عبادات ما باید روح هم داشته باشد.

حاجی صادقی شهدا را افرادی دانست که به مقصد رسیده‌اند و افزود: خدا خود میزبان شهدا است و برای رسیدن شهدا به مقصد باید جشن گرفت و نباید تسلیت گفت، البته به رزمنده بودن و نماز خوان بودن نباید خاطر جمع بود و به آن مغرور شد.

وی با بیان اینکه برخی عمری را بندگی کردند اما بی‌دین از دنیا رفتند یادآور شد: در برابر شهادت دیگران باید شکر کرد، شهادت نعمت عظمای خداست. در این سال‌ها رسیدن به شهادت سخت است و شهید میثمی به من می‌گفت من روزی را می‌بینم که جنگ تمام شده است و شما می‌گویید باختیم.

انتهای پیام/2258/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول