اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل خبر داد

پیشرفت 80 درصدی احداث سالن مسافری پایانه مرزی بیله‌سوار

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت:‌ پروژه مهم و اساسی سالن مسافری پایانه مرزی بیله‌سوار با پیشرفت 80 درصدی در حال اجرا است.

پیشرفت 80 درصدی احداث سالن مسافری پایانه مرزی بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین علی‌اکبری در جریان بازدید از پروژه در حال اجرای پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: این مجموعه در یکی از مناسبت‌های پیش رو به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح آن خدمات مختلف به مسافران و ترددکنندگان مرزی ارائه می‌شود.

وی ضرورت سرعت‌بخشی به تکمیل این پروژه را یادآور شد و تصریح کرد: منابع اعتباری این پروژه با تاکید وزیر راه و شهرسازی و استانداری اردبیل تأمین شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد که امیدواریم در بودجه امسال نیز نسبت به تکمیل آن اقدام اساسی صورت بگیرد.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا در هفته دولت سالن مسافری پایانه مرزی بیله‌سوار افتتاح شده و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول اضافه کرد: برای این پروژه مهم و اساسی بیش از 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای تکمیل آن نیز به نظر می‌رسد 1.5 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز باشد.

وی بیان کرد: فاز اول محوطه‌سازی پایانه مرزی بیله‌سوار در تعطیلات نوروزی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و مابقی پروژه نیز در فازهای بعدی به سرعت در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یادآور شد: حدود 3 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه هزینه شده که انتظار می‌رود این فرآیند همچنان با توجه به ضرورت تکمیل فازهای بعدی توسعه پیدا کند.

علی‌اکبری ادامه داد: معتقدیم پایانه مرزی بیله‌سوار پیشانی نظام بوده و هر چقدر تجهیزات و امکانات این پایانه تکمیل‌تر شود ارائه خدمات نیز بهتر اتفاق می‌افتد.

وی ضرورت چهار خطه شدن محور گرمی ـ بیله‌سوار را یادآور شد و گفت: در این زمینه با همکاری وزارت راه و شهرسازی اقدامات اجرایی آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم با احداث این مسیر رفت و برگشت ایمن رضایت ترددکنندگان دو کشور مقابل به سهولت انجام شود.

علی‌اکبری افزود: حدود 3 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ملی برای این امر پیش‌بینی شده و امیدواریم با حرکت‌ها و اقدامات پیگیرانه این منابع اعتباری جذب شود.

وی پایانه مرزی بیله‌سوار را یکی از 20 پایانه مرزی فعال کشور توصیف کرد و اظهار داشت: سال گذشته از این پایانه 120 هزار تن کالا ترانزیت شده است.

علی‌اکبری این ظرفیت را مناسب و مطلوب برای توسعه شهرستان و استان اردبیل توصیف کرد و بیان داشت: همچنان روند صعودی را در ترددها و تبادلات مرزی شاهد هستیم.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول