اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نظر اعضای شورای ترافیک

فاز دوم طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل تصویب شد

فاز دوم طرح جامع مطالعاتی حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل با تصویب اعضای شورای ترافیک و حمل و نقل استان اردبیل، به تصویب رسید.

فاز دوم طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در این جلسه که عصر امروز در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: مشاور طرح نباید وقت خود را بیشتر صرف جمع‌آوری اطلاعات و یا طرح‌های اولیه کند، بلکه بهتر است با دریافت اطلاعات به سرعت فازهای نهایی را عملیاتی کرده و یک راهکار واقعی در برون‌رفت مشکلات ترافیکی را به شهرداری اردبیل ارائه کند.

اکبر نیکزاد تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد وقت مشاور این طرح به جمع‌آوری اطلاعات و برخی کارهای روزمره گذشته است، امیدواریم در فرصت باقی‌مانده جمع‌بندی نهایی در مورد این طرح مطالعاتی صورت بگیرد تا راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات ترافیکی اردبیل حداقل تا افق 20 ساله ارائه شود.

مشاور طرح نیز گزارشی از روند مطالعه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل ارائه کرد که در این مطالعات کاربری‌های مسکونی، تجاری، فرهنگی، آموزشی، تفریحی، درمانی، سیاحتی و صنعتی در تولید و جذب سفر مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا نصراللهی اظهار داشت: ما طرح جامع ترافیکی و حمل و نقل شهر اردبیل را در افق پنج، 10 و 20 ساله طراحی کردیم که در شش فاز مراحل اجرایی آن را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهیم؛ به طوری که براساس این طرح شهر اردبیل به 178 ناحیه ترافیکی طبقه‌بندی شده و با توجه به تراکم جمعیتی در حاشیه شهر و طبقات بیشتر مراکز ساختمانی به نظر می‌رسد در این محدوده هدف‌گذاری‌ها باید صحیح و درست صورت بگیرد.

وی تصریح کرد:‌ ما در مطالعه خود تردد در مسیرهای آرامستان، کاربری‌های مذهبی،‌ فرهنگی، دانشگاهی، تجاری، توریستی و همچنین آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها و مسیرهای شریانی را درجه‌بندی کردیم و با دریافت اطلاعاتی از مسایل زیست‌محیطی سعی کردیم مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

نصراللهی خاطرنشان کرد: براساس کمربندی و شبکه حمل و نقل عمومی و 39 تقاطعی که در اردبیل وجود دارد به همراه پارکینگ‌های موجود با استفاده از تردد شمارهای الکترونیکی سعی کردیم، مسیرهای پرترافیک را شناسایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مشاور طرح به وجود دو هزار فضای پارکینگ رسمی و 600 فضای پارکینگ غیررسمی در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد، اردبیل از کمبود پارکینگ رنج می‌برد که در طرح جامع بخشی از گزارش‌ها را به همراه طراحی طرح‌های جدید به این امر اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه تاکنون سه مرحله از مطالعات طرح انجام شده که بیشتر مربوط به گردآوری آمار و اطلاعات بوده است، یادآور شد:‌ امیدواریم در سه مرحله باقی‌مانده، راهکارها و سناریوهای اساسی برای رفع مشکلات ترافیکی را ارائه کنیم تا شهرداری بتواند به سرعت کارهای اجرایی را انجام دهد.

نصراللهی در پایان به زمان قرارداد در حدود 15 ماه اشاره کرد و ابراز داشت:‌ امیدواریم در مهلت باقی‌مانده که حدود 10 ماهی از آن سپری شده و تنها پنج ماه باقی‌مانده، بتوانیم بیشترین انرژی خود را صرف ارایه راهکارهای عملیاتی بکنیم.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول