اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

کاهش تأمین منابع مالی، حمل و نقل کشور را دچار چالش کرده است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حوزه حمل و نقل در سال 91، 4.6 هزار میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داد، گفت: این رقم در سال 92 به 4.2 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و این در حالی است که حجم پروژه‌های سال 92 به اعتباری بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان نیازمند است.

کاهش تأمین منابع مالی، حمل و نقل کشور را دچار چالش کرده است

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: امروزه بخش زیادی از سرمایه کشورهای درحال توسعه به پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل اختصاص داده می‎شود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل یکی از محورهای رشد و توسعه اقتصادی کشورهای درحال توسعه است، افزود: برهمین اساس دولت‌ها باید موانع و مشکلات فراروی رشد و توسعه این پروژه‌ها را در راس اولویت‌های خود قرار دهند.

جلیل، عدم تحقق بودجه سالانه به پروژه‌های حمل و نقل را از مهم‌ترین معضلات این حوزه دانست و گفت: عدم نگاه ملی در تامین منابع از دیگر معضلاتی است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، تعداد پروژه‌های حمل و نقل کشور در سال گذشته را 300 طرح برشمرد و تصریح کرد: این در حالی است که عدم توجه به اجرا و تکمیل این پروژه‌ها کشور را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دچار چالش کرده است.

جلیل اذعان داشت: برهمین اساس دولت وقت و دولت آینده سیاست‌های خود را در این راستا تنظیم کند تا سیاست‌های غلط تاثیر خود را در حوزه‌های دیگر از جمله امنیت داخلی نشان ندهد.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل در سال 91، 4.6 هزار میلیارد تومان اعتبار به خود تخصیص داد، اظهار کرد: این رقم در سال 92 به 4.2 میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد و این در حالی بود که بر اساس نظر کارشناسان حجم کار پروژه‌های سال 92 به اعتباری بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان نیازمند است.

جلیل ادامه داد: آنچه مشخص است این است که حدود 9 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این زیرساخت‌ها کسری داریم که می‌توان گفت یک فاجعه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارائه راهکارهای موثر برای برون‌رفت از این موقعیت تاکید کرد و گفت: باید روش‌های تامین اعتبار در این حوزه از سوی مسئولان متغییر شود.

جلیل تصریح کرد: پیشنهاد می‎شود سرمایه‌گذاری از طریق منابع موجود صندوق توسعه ملی به صورت ضابطه‌مند و فروش سهام شرکت‌های دولتی در این حوزه و درآمدزایی متولیان از طریق دریافت عوارض به صورت وام در اختیار پیمانکاران قرار داده شود.

انتهای پیام/68004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول