اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

قصور دولت در پرداخت سهم حمل ‌و ‌نقل، شورا را مجبور به نرخ‌گذاری‌ می‌کند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به بی‌توجهی دولت در عدم پرداخت سهم خود در حمایت از حمل و نقل عمومی گفت: قرار شد اگر دولت در پرداخت این سهم قصور کند شوراهای شهر نیز راساً و بدون توجه به توصیه‌های خاص، قیمت‌گذاری‌ها و نرخ‌گذاری‌ها در حمل و نقل عمومی را خود انجام دهند.

قصور دولت در پرداخت سهم حمل ‌و ‌نقل، شورا را مجبور به نرخ‌گذاری‌ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده و در این مورد تکلیف شوراها چه اعضای داوطلب و چه آنهایی که دیگر خدمت در این سنگر را ترک می‌کنند این است که زمینه خلق حماسه پر‌شور و شعور سیاسی را در 24 خرداد فراهم کنند و از هرگونه دلسرد کردن و ناامید کردن مردم پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید به صحنه بیایند و پشت سر رهبری معظم انقلاب با خلق حماسه‌ای بی‌نظیر نه تنها دشمن را بار دیگر مایوس و ناامید کنند بلکه شرایط یک اقتدار واقعی در سطح ملی و بین‌المللی را فراهم کنند.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: خلق این حماسه می‌تواند از فشارهایی که امروز در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌شود تعدیل کرده و یک حرکت غرور‌آفرین دیگر را در پشتیبانی حقیقی از نظام و ولایت فقیه به معرض نمایش بگذارد.

زنجانی فرمایش امام راحل را که همیشه تاکید داشتند جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر باید در تمام ابعاد و تصمیم‌گیری‌ها مدنظر باشد، ادامه داد: پاسداری از این آرمان که محصول خون صد‌ها شهید و جانباز و ایثارگر است امروز وظیفه اسلامی – دینی و مکتبی ماست که نباید از آن لحظه‌ای عقب‌نشینی کنیم.

این مسئول عنوان کرد: اسلامیت نظام مرهون تداوم و استمرار حاکمیت ولایت فقیه و جمهوریت نظام نیز مرهون حضور پر‌شور و نشاط مردم در تمام صحنه‌هاست که بخشی از تجلی آن را در انتخابات 24 خرداد ماه شاهد خواهیم بود.

این عضو شورای شهر گفت: قطعاً در ارج نهادن به این شعار اصلی و حاکمیت اسلام و قرآن همه قاطبه مردم در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد و مردم بدون توجه به برخی نارسایی‌های اقتصادی و معیشتی فعلی که نشانی از ضعف مدیریت و بی‌تدبیری برخی از مدیران دولتی است بار دیگر به دشمن ثابت خواهند کرد که این نظام بالاتر از محتوای مادی و معیشتی، محتوای معنوی، ارزشی و اصولی دارد.

زنجانی یادآور شد: مردم قطعاً‌ فضایی را در انتخابات و پس از آن رقم خواهند زد که امیدواری‌ها برای اعتلای روز‌افزون نظام بیشتر شده و زمینه برای حرکت‌های اصولی و صحیح فراهم آید.

دولت سهم خود را در توسعه حمل و نقل عمومی ادا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از ماموریت انجام شده با هدف شرکت در همایش شوراها در زاهدان تصریح کرد: در این نشست قرار شد با کارهای کارشناسی تغییراتی در ترکیب شوراهای استان و شهرستان برای عضویت در شوراهای فرادستی فراهم آید چرا که گاه مشاهده می‌شود اعضایی در شوراهای فرادستی از شهرهای کوچک و برخی روستاها عضو می‌شوند که اطلاعات کافی و جامع در خصوص طرح‌ها و برنامه‌ها ندارند و خود این امر سبب می‌شود تا دفاع خوبی از طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی و همچنین برخی از مصوبات مجلس و دولت در مواقع ضروری صورت نگیرد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: قرار شد با کارهای کارشناسی و جمع‌آوری نظریات، افراد با تجربه در این ترکیب قرار گیرد تا شوراهای فرادستی بتوانند از حق و حقوق مردم و شهرداران دفاع کنند.

زنجانی بیان داشت: در این نشست همچنین اکثر اعضای شوراهای شهر به بی‌توجهی دولت در پرداخت نکردن سهم خود در حمایت از حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری اعتراض کرده و خواستار پرداخت یک سوم سهم دولت و الزام در این زمینه شدند.

این مسئول تاکید کرد: قرار شد اگر دولت در پرداخت این سهم قصور کند شوراهای شهر نیز راساً و بدون توجه به توصیه‌های خاص قیمت‌گذاری‌ها و نرخ‌گذاری‌ها در حمل و نقل عمومی را خود انجام دهند.

این عضو شورای شهر گفت: در این جلسه همچنین به افزایش مالیات‌های اعمال شده بر سازمان‌های زیر‌مجموعه شهرداری‌ها اعتراض شد و قرار شد برای رفع این دغدغه و مشکل، سازمان‌های زیر‌مجموعه شهرداری ضرر‌ده معرفی شده و در تراز مالی آنها نیز همین امر مدنظر قرار گیرد.

زنجانی ادامه داد: در این جلسه با رایزنی‌هایی که با سازمان بازرسی صورت گرفته بود قرار شد این سازمان ورود به برخی مصوبات و اقدامات شورا نداشته باشد و به جای آن دیوان عدالت به نفع عموم مردم برخی موضوعات را پیگیری کرده و تصمیمات را از لحاظ نظارتی مورد بررسی دقیق قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: همچنین در این همایش به گله‌مندی‌های مطرح شده از طرف اعضای شوراهای کشور در خصوص افزایش بی‌رویه نرخ بیمه‌های ساختمانی و نبود در‌آمد پایدار شهری اشاره شد و تمام اعضای شوراهای استان‌ها خواستار مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو و خلق حماسه سیاسی با تکیه بر اسلامیت نظام در تبعیت از ولایت فقیه و جمهوریت نظام در حضور آحاد مردم شدند.

انتهای پیام/62001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول