اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک اردبیل تنگناها را به حداقل می‌رساند

استاندار اردبیل گفت: تدوین طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک اردبیل سبب می‌شود تا تنگناهای ترافیکی به شدت کاهش یافته و آثار آن نیز از بین برود.

طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک اردبیل تنگناها را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه کمیته‌های حمل و نقل و ترافیک در مورد بررسی ابعاد طرح جامع ترافیکی اردبیل اظهار داشت: معضل ترافیک و مشکلات ناشی از آن در شهر اردبیل به دلیل افزایش تعداد وسایل نقلیه شخصی به ویژه در هسته مرکزی است که به چالشی در این شهر تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت در رفع معضل ترافیک مؤثر است که نیازمند همت و تلاش دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مهم است.

نیکزاد بر تدوین و مطالعه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: تدوین و مطالعه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر اردبیل، برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی با ظرفیت بالا با مشارکت بخش خصوصی و سایر اقداماتی که در کاهش ترافیک درون‌شهری مؤثر است از مهم‌ترین برنامه‌های شورای هماهنگی ترافیک استان است که باید مورد توجه دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک استان اردبیل هدف از اجرای پروژه مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک مجموعه شهر اردبیل را شناسایی مشکلات و تنگناهای موجود در سیستم حمل‌ونقل شهر، برنامه‌ریزی و ارایه راهکارهای لازم از سوی مشاوران طرح و صاحب‌نظران در این زمینه جهت بهبود کارآیی سیستم حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مطالعات تأثیرات ترددها و ترافیک درون و برون‌شهری اردبیل بررسی می‌شود.

نیکزاد اضافه کرد: پروژه مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر اردبیل در مرحله اول به بررسی‌های عمومی، گردآوری اطلاعات مورد نیاز و بررسی و تحلیل وضع موجود سیستم حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل بیان کرد: در مرحله بعد با استفاده از مدل‌های تقاضای سفر و برآورد اطلاعات مربوط به هریک از پارامترها در سال افق برنامه‌ریزی وضعیت تقاضای حمل و نقل در آینده پیش‌بینی شده است.

وی بر اهمیت طرح مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر اردبیل تأکید کرد و گفت: اساسی‌ترین مشکل شهر اردبیل نبود طرح جامع حمل و نقل و ترافیک است که با تهیه و تدوین آن بسیاری از مشکلات ترافیکی در شهر اردبیل برطرف می‌شود.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به مطالعه بررسی توجیه تقاطع غیرهمسطح نیم ساخته پل هفت تیر مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های دخیل و مشاوران طرح با مدنظر قرار دادن تمام جوانب و استانداردهای لازم باید ظرف مدت دو هفته در مورد باقی ماندن و یا تخریب پل اعلام نظر کنند تا تصمیمات لازم در این راستا گرفته شود.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول