اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کار‌آفرین نمونه اردبیل:

وعده مدیران میانی هرگز عملی نمی‌شود / بانک‌ها مانعی در مسیر کار‌آفرینی

کار‌آفرین نمونه اردبیل گفت:‌ مدیران میانی بر خلاف وعده‌ای که در جلسه و نزد استاندار می‌دهند هرگز حاضر نیستند به تعهدات خود در عمل پایبند باشند.

وعده مدیران میانی هرگز عملی نمی‌شود / بانک‌ها مانعی در مسیر کار‌آفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا خوش‌صدا ظهر امروز در همایش کار‌آفرینی و توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال در اردبیل اظهار داشت: هر چند در کشورهای مختلف کار‌آفرینی با موانع و مشکلاتی روبرو است اما در کشورمان این موانع و مشکلات گاه به دلیل بی‌توجهی مدیران و مسئولان با تنگناهای جدی روبرو است که به نظر می‌رسد حل آن نیاز به مشارکت و دقت نظر کافی دارد.

وی عنوان کرد: ما از سال 88 که پروژه شرکت زیورآلات نگین‌ایرانیان را کلنگ‌زنی کردیم در برخورد با تحریم‌ها و موانع و مشکلات نتوانستیم در موعد مقرر به هدف‌گذاری اصلی دست پیدا کنیم به طوری که ما همچنان مصمم هستیم با وارد کردن و راه‌اندازی دستگاه‌‌های مدرن در تولید زیور‌آلات و شمش به صورت گسترده ایجاد فرصت اشتغال و کار‌آفرینی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت زیور‌آلات نگین‌ایرانیان یادآور شد: در حال حاضر و در یک شیفت کاری 50 تا 70 نفر در این صنعت و مجموعه مشغول کار هستند که ما با کسب تجارب مختلف سعی داریم ظرفیت اشتغال‌‌زایی در این مجموعه را افزون‌تر کنیم.

خوش‌صدا به اطلاعات ناکافی برخی از مدیران از شرایط کار‌آفرینی و شیوه‌های مدرن آن اشاره کرد و ادامه داد: اکثر محصولات تولیدی ما توان رقابت با رقبای خارجی را دارند به طوری که انتظار می‌رود زمینه‌ای فراهم آید تا زیور‌آلات و شمش تولیدی در این استان به کشورهای دیگر به ویژه در حوزه خلیج فارس صادر شود.

گمرک اردبیل، گمرک تخصصی طلا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گمرک استان اردبیل به عنوان یکی از گمرک‌های تخصصی صادرات طلا و زیور‌آلات بهترین شرایط را فراهم آورده است تا در این زمینه بتوانیم صادرات خوبی را به کشورهای مختلف داشته باشیم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با فعال شدن گمرک تخصصی طلا و رونق صادرات آن بتوانیم بخشی از موانع پیش‌رو را برطرف کنیم.

کار‌آفرین نمونه اردبیل ابراز داشت:‌ هر چند از لحاظ اداری و نظام بوروکراسی بسیاری از قوانین دست و پاگیر از جلوی راه سرمایه‌گذاران برداشته شده است اما همچنان معتقدیم همراهی مدیران می‌تواند در رفع موانع سرمایه‌گذاری و کار‌آفرینی موثر باشد.

خوش‌صدا افزود: جای تعجب اینجاست که مدیریت ارشد استان بسیار راغب به حل مشکلات است اما مسئولان ذیربط هر چند در جلوی روی استاندار اظهار همکاری می‌کنند اما در عمل این همکاری معنا و مفهومی ندارد و در پشت سر تلاش می‌کنند با مانع‌تراشی‌های مختلف جلوی اشتغال و سرمایه‌گذاری‌ها را بگیرند.

وی بی‌توجهی به خلاقیت سرمایه‌گذاران و کار‌آفرینان، ناهماهنگی دستگاه‌های نظارتی و همچنین ضرورت اصلاح برخی قوانین را یادآور شد و ادامه داد: امیدواریم با تشکیل ستاد تسهیل هم از سرمایه‌گذاران حمایت شود و هم نسبت به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش آنها اقدام لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کار‌آفرین نمونه اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای رسیدن به ایران پر افتخار در 1404 و در سند چشم‌انداز، ضرورت دارد در دیدگاه مدیران و مسئولان در خصوص کار‌آفرینی اقدامات اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/62006/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول