اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن آمل خبر داد

آغاز پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن آمل از آغاز پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی خبر داد.

آغاز پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی

اسماعیل علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: حدود 20 هزار متقاضی برای این طرح در شهرستان آمل ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی تسهیلات 12.5 میلیون تومان با نرخ پنج درصد پرداخت می‌شود، یادآور شد: تاکنون بیش از 18 هزار متقاضی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

علوی با بیان اینکه در سال‌ جاری یک‌هزار و 470 واحد روستایی از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند، گفت: این تسهیلات به منظور مناسب‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی ارائه می‌شود.

وی با اعلام شرایط دریافت این تسهیلات بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با داشتن پروانه ساختمانی معتبر به بنیاد مسکن شهرستان‌ مراجعه کنند.

این مسئول بیان کرد: بنیاد مسکن نسبت به معرفی این افراد به بانک‌های عامل اقدام می‌کند.

علوی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اجرای اصل 31 قانون اساسی تامین مسکن مناسب با نیاز افراد و خانواده ایرانی را بر عهده دارد، یادآور شد: در یک نگاه ویژه اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی با توجه به وقوع مکرر سوانح طبیعی به ویژه زلزله ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این امر موجب تقویت بافت روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می‌شود، افزود: کاهش خسارت و تلفات در زمان وقوع بلایای طبیعی که مهم‌ترین آنها سیل و زلزله است از جمله اهداف پرداخت این تسهیلات است.

انتهای‌ پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول