اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بانک‌ها اقتصاد کشور را قفل کرده‌‌اند/بانک‌ها مانع کارآفرینی می‌شوند

استاندار اردبیل گفت: بانک‌ها اقتصاد کشور را قفل کرده‌‌اند و با راه‌اندازی صندوق‌های مختلف پرداخت تسهیلاتی را انجام می‌دهند که سود آن سرسام‌آور است در حالی که هیچ حرکت مثبتی را نیز از سوی بانک‌ها شاهد نیستیم.

بانک‌ها اقتصاد کشور را قفل کرده‌‌اند/بانک‌ها مانع کارآفرینی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه کار گروه تخصصی اشتغال که با حضور مدیران بانک‌های عامل در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در بحث اشتغال به جد پیگیری می‌کنیم پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی است که معلوم نیست به چه دلیل مدیران بانک‌ها همچنان از پرداخت آن طفره می‌روند و زیاد پایبند نیستند وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: در فاصله دو هفته گذشته که جلسات کار گروه اشتغال برگزار می‌شود بانک ملی از سهمیه سال 91 حدود 168 میلیون تومان، بانک ملت 190 میلیون تومان، بانک رفاه 18 میلیون تومان، بانک صادرات 50 میلیون تومان، بانک تجارت 130 میلیون تومان، بانک سپه 25 میلیون تومان و پست بانک 22 میلیون تومان پرداختی مشاغل خانگی را داشتند.

استاندار اردبیل با انتقاد از مدیران بانک‌های مسکن، تجارت، کشاورزی و همچنین رفاه و سپه در عدم پرداخت یا پرداخت بسیار محدود در این حوزه ادامه داد: اگر بانک‌های عامل قصد پرداخت تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی را ندارند باید فعالیت‌شان را در این استان قطع کنند و در بانک‌ها را ببندند و از این استان هر چه سریع‌تر خارج شوند.

نیکزاد با تاکید بر این موضوع که بانک‌ها وظیفه دارند تسهیلات اشتغال را پرداخت کنند، افزود: اگر پرداخت نکنید، جمع کنید بروید چرا که ما به وجود بانک‌های بی‌خاصیت نیاز نداریم که هر روز با بهانه‌ای بخواهند جلوی کار‌آفرینی را بگیرند.

بانک‌ها اقتصاد کشور را قفل کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سئوال ما این است که چگونه منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها نصف‌اش به همکاران همان بانک پرداخت می‌شود در حالی که هیچ صحبتی از تعادل منابع و مصارف نیست اما وقتی حرف از پرداخت تسهیلات چند میلیون تومان مشاغل می‌رسد صدها بهانه می‌آورند.

رئیس شورای اشتغال استان بیان داشت: بانک‌ها فکر نکنند که به خاطر روزهای پایانی کار دولت می‌توانند به هر نحوی که دوست دارند با مردم تعامل کنند و شما نخواهید که بنده آن چیزهایی را که باید نگویم، در این روزهای پایانی کار دولت پشت پرده بسیاری از مسائل بانکی را بازگو کنم.

نیکزاد با این تعبیر که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مدعی هستند که جانمان را بگیرید،‌ پولمان را نگیرید، گفت: بانک‌ها فکر نکنند که با پرداخت 5 میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی کار شاقی را انجام می‌دهند چرا که پول مردم را به خود آنها پرداخت می‌کنند.

وی مدعی شد: بانک‌ها اقتصاد کشور را قفل کرده‌‌اند و با راه‌اندازی صندوق‌های مختلف پرداخت تسهیلاتی را انجام می‌دهند که سود آن سرسام‌آور است در حالی که هیچ حرکت مثبتی را نیز از سوی بانک‌ها شاهد نیستیم.

نیکزاد تاکید کرد: کجای دنیا با 25 درصد سود، تسهیلات می‌دهند در حالی که در سایه همین بی‌تدبیری بانک‌ها شغل‌های کاذب رونق گرفته و تولید‌کنندگان در نهایت مظلومیت به سر می‌برند.

تعادل منابع و مصارف بانکی هیچ جای کشور رعایت نمی‌شود

وی به پرداختی بنگاه‌های زود‌بازده نیز اشاره کرد و گفت: بانک ملی از این محل 450 میلیون تومان و بانک ملت 3 میلیارد ریال پرداختی داشته است.

رئیس شورای اداری استان افزود: بانک تجارت 3 میلیارد و 600 میلیون ریال و بانک سپه 148 میلیون تومان از محل مانده بنگاه‌های زود‌بازده پرداختی داشته در حالی که سایر بانک‌ها پرداختی خاصی نداشته‌اند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: مدیران بانکی فقط تعادل منابع و مصارف را دستاویز و بهانه‌ای برای خود قرار داده‌اند در حالی که هیچ جای کشور این تعادل مدنظر نیست.

وی یادآور شد: بنده زمانی که در استانداری کهگیلویه و بویر احمد بودم از این جهت در بین استان‌های کشور رتبه 31 را داشتیم و هرگز منابع و مصارف ما همخوانی نداشت.

استاندار اردبیل ادامه داد‌: 5 میلیون تومان پرداخت تسهیلات رقمی نیست که بانک‌ها بخواهند در این زمینه برای تولید‌کنندگان ما مشکل ایجاد کنند.

حمل اولین محموله ریل راه‌آهن به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود همچنین از نشست با معاونان راه و شهرسازی در سرعت گرفتن راه‌آهن اردبیل خبر داد و اذعان داشت: اولین محموله ریل راه‌آهن اردبیل چند روز آینده به استان حمل می‌شود که ما از این بابت خوشحال هستیم.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول