اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان:

شهروندان مراقب پیامک‌های تبلیغاتی با ترفند برنده شدن باشند

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: شهروندان مراقب پیامک‌های تبلیغاتی با ترفند برنده شدن باشند.

شهروندان مراقب پیامک‌های تبلیغاتی با ترفند برنده شدن باشند

نصرت‌الله امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به سوء‌استفاده کلاهبرداران و افراد شیاد از شهروندان در زمینه تبلیغات به صورت پیامک از همین رو پلیس فتای استان نیز نسبت به پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها و همچنین دستگیری این افراد اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این گروه از کلاهبرداران به بهانه برنده شدن وجه نقد، سفرهای زیارتی و ... اطلاعات حساب افراد را به دست آورده و با این شیوه از آنها کلاهبرداری می‌کنند، افزود: بعضی افراد به علت عدم آگاهی اطلاعات خود را برای این گروه شیاد ارسال کرده و کلاهبرداران از همین طریق موجودی حساب‌های آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: کلاهبرداران در مواقعی که امکان واریز وجوه نقد میسر نباشد، صاحبان حساب‌ها را به مقابل دستگاه‌های خودپرداز کشانده و از آنها می‌خواهند پس از وارد کردن کارت خود در عابر بانک، با انتخاب زبان فارسی و یا انگلیسی کدهایی را در سیستم مربوطه وارد کنند و از همین طریق به مقاصد سوء خود دست پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر این نوع کلاهبرداری‌ها در سطح استان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: همیشه باید به یاد داشته باشیم هیچ بانک و یا نهاد دولتی اطلاعات محرمانه حساب مشتریان را به صورت تلفنی و یا پیامک از صاحبان حساب‌ها درخواست نمی‌کند، از همین رو از شهروندان درخواست می‌شود، در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به مسئولان بانک اطلاع داده و از ارسال اطلاعات خود خودداری کنند.

امیری خاطر‌نشان کرد: همچنین همشهریان می‌توانند در صورت بروز چنین موارد مشکوکی موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 و یا با مراجعه به سایت به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/73005/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول