اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

سرما به محصولات کشاورزی زنجان 606 میلیارد تومان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران زنجان از وارد شدن 606 میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی استان طی 2 روز سرما در اردیبهشت‌ماه خبر داد.

سرما به محصولات کشاورزی زنجان 606 میلیارد تومان خسارت زد

صفی‌الله کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی شرق زنجان به ویژه محصولات باغی آسیب جدی در سرمای اردیبهشت‌ماه دیده است، اظهار کرد: سرما به محصولات باغی در شهرستان‌های ابهر، خدابنده، خرم‌دره، زنجان، ایجرود، ماهنشان و طارم خسارت جدی وارد کرده است.

وی میزان خسارت وارد شده به محصولات زراعی شهرستان زنجان را 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: 11 هزار و 45 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان در سرما‌زدگی اردیبهشت‌ماه خسارت دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از خسارت سرما به 62 هزار و 700 هکتار از اراضی زراعی شهرستان ابهر خبر داد و خاطرنشان کرد: سرما 15 میلیارد و 834 میلیون تومان به محصولات زراعی در این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی میزان خسارت به محصولات زراعی شهرستان خدابنده را 33 میلیارد و 451 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان خسارت در 106 هزار و 980 هکتار زمین زراعی به بار آمده است.

کرامتی میزان اراضی زراعی آسیب دیده در شهرستان طارم را 300 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: زمین‌های زراعی این شهرستان 2 میلیارد و 700 میلیون تومان در سرما‌زدگی خسارت دیده است.

وی اضافه کرد: سرما به 181 هزار و 25 هکتار از اراضی زراعی استان زنجان خسارت وارد کرده است.

*30 هزار هکتار از اراضی باغ‌های زنجان خسارت دید‌ند

مدیرکل مدیریت بحران زنجان با اشاره به آسیب وارد شده به 30 هزار و 223 هکتار از اراضی باغی استان گفت: سرمای دهه نخست اردیبهشت‌ماه اغلب محصولات باغی استان در شرق کشور را از بین برده است.

وی از وارد شدن خسارت به 2 هزار و 500 هکتار از باغ‌های شهرستان زنجان خبر داد و تصریح کرد: سرما 23 میلیارد و 939 میلیون تومان به محصولات باغی شهرستان زنجان خسارت وارد کرده است.

کرامتی با بیان اینکه سرما‌زدگی بیشترین آسیب را به محصولات باغی شهرستان ابهر وارد کرده است، اضافه کرد: 12 هزار و 550 هکتار از راضی باغی این شهرستان در سرمای اردیبهشت‌ماه سال جاری خسارت دیده‌اند.

وی از وارد شدن خسارت به باغ‌های شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: وسعت باغ‌های خسارت دیده در این شهرستان 5 هزار و 511 هکتار بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان وسعت باغ‌های خسارت دیده در سرما‌زدگی اردیبهشت‌ماه در شهرستان خرم‌دره را 4 هزار و 486 هکتار اعلام کرد.

وی با اشاره به آسیب وارد شده به اراضی باغی شهرستان ماهنشان تصریح کرد: سرما به هزار و 671 هکتار از اراضی باغی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

کرامتی وسعت باغ‌های خسارت دیده در شهرستان طارم را هزار و 255 هکتار اعلام کرد و گفت: ‌سرما به 2 هزار و 250 هکتار از اراضی باغی شهرستان ایجرود خسارت وارد کرده است.

وی مجموع خسارت‌های وارد شده به محصولات کشاورزی زنجان را در سطح استان 606 میلیارد و 522 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران زنجان میوه‌های هسته‌دار باغ‌های استان را از جمله میوه‌هایی اعلام کرد که در سرمای دهه نخست اردیبهشت‌ماه آسیب کلی دیده‌اند.

وی با بیان اینکه سیب، گردو، شلیل و زردآلوی باغ‌های استان زنجان آسیب جدی دیده است، گفت: میوه انگور باغ‌های استان هم آسیب جدی دیده است ولی با توجه به سه خوشه بودن این میوه جای امیدواری برای باردهی خوشه سوم وجود دارد اما در مورد میوه‌های دیگر این امکان وجود ندارد.

انتهای پیام/73004/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول