اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گیلان:

هنر متعهد به ارزش‌ها شکوفا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: هنر هنگامی شکوفا می‌شود که خالق آن به ارزش‌های انسانی، اسلامی و انقلابی متعهد باشد.

هنر متعهد به ارزش‌ها شکوفا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق نیکرو عصر امروز در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر گیلان اظهار کرد: اردیبهشت تئاتر بهانه‌ای برای جمع شدن خانواده تئاتر استان در کنار همدیگر است.

وی ادامه داد: سال 91 با تمام مشکلات و محدودیت‌ها سپری شد و تئاتر گیلان با هدف ارتقای تهیه و تولید متن نمایشنامه، کارگردانی و اجرای آن عاشقانه و متعهد عمل می‌کند.

نیکرو به انتظار جامعه از هنرمندان اشاره کرد و افزود: هنر ودیعه الهی است که در اختیار انسان‌ها قرار گرفته و این استعداد در تعدادی از افراد به شکوفایی می‌رسد بنابراین باید آثاری تولید شود که سال‌ها به یادگار بماند و این امر نیازمند تلاش، تفکر و تأمل است.

این مسئول خواستار خلق آثار نمایشی از فرهنگ متعهد دینی شد و تصریح کرد: حمایت‌های مادی و معنوی رهبران و کارگزاران نظام اسلامی با وجود کاستی‌ها نشان‌دهنده اعتقاد، توجه و باور به اثربخشی این هنر متعالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تحول، نوآوری، جهت‌گیری حماسی و فعالیت‌های هنری هنرمندان عرصه‌های نمایشی، بیان کرد: هنرمندان باید در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی تلاش کنند.

*هنر تئاتر ماهیت گروهی دارد

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با صدور پیامی به اردیبهشت تئاتر گیلان گفت: تئاتر دارای ماهیت اجتماعی، فطری و گروهی است.

حمید شاه‌آبادی در این پیام هنرهای نمایشی را نیازمند وحدت و همدلی خواند و افزود: تمام تلاش‌ها در تئاتر برای رسیدن به حقیقت و عنصر الهی است.

وی با بیان اینکه دولت همواره از هنر و هنرمندان دفاع می‌کند، تصریح کرد: هنر امری مردمی است و ذات معنوی دارد و ماندگاری تئاتر در گرو تحقق این اهداف است.

به گزارش فارس، تعدادی از فعالان عرصه نمایش گیلان در مراسم مذکور تجلیل شدند.

انتهای پیام/84001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول