اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اهدای جوایز به نفرات برتر صورت گرفت

پایان نخستین جشنواره تئاتر آیین‌های سنتی آذربایجان غربی در خوی

پس از نمایش سه روزه آثار منتخب در دو حوزه نمایش صحنه‌ای و نمایش خیابانی نخستین جشنواره تئاتر آیین‌های سنتی در شهرستان خوی به کار خود پایان داد.

پایان نخستین جشنواره تئاتر آیین‌های سنتی آذربایجان غربی در خوی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، شنبه شب مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر آیین‌های سنتی آذربایجان غربی با حضور منوچهر زادعلی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کریم شرفخانی، معاون فرماندار خوی و جمعی از مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر خوی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار شد.

محمدباقر بابایی اصل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی در این برنامه بروز ظرفیت‌های جوانان خویی و استانی در این جشنواره را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این جشنواره نشان داد ظرفیت‌های زیادی در بین جوانان و هنرمندان استان وجود دارد که باید توسط مسئولان امر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از ادارات حامی این جشنواره گفت: عشق و علاقه به هنر و تئاتر بین جوانان ما همراه با عشق به وطن موج می‌زند.

با قرائت بیانیه هیئت داوران رده‌های اول تا سوم این جشنواره در حوزه‌های، کارگردانی، بازیگر زن و مرد، طراح صحنه، بهترین موسیقی و بهترین طراح لباس معرفی شدند.

جایزه دومین بازیگر زن به آیدا مویدی برای بازی در تئاتر عروس باران از ارومیه، سومین جایزه نقش زن به منیره شیرنژاد اختصاص یافت و نفر اول نقش زن شناخته نشد.

جایزه اولین بازیگر نقش مرد به سامان اسدزاده برای بازی در نمایش «ایلقار» از ارومیه، دومین جایزه به هادی شاکر برای بازی در تئاتر «نوروز» از تکاب و سومین جایزه به حسن کاظم علیلو برای بازی در نمایش «قاصدک» از خوی اختصاص یافت.

در بخش انتخاب بهترین کارگردان، اولین جایزه به کریم علی‌خواه برای کارگردانی نمایش «ایلقار»، دومین جایزه کارگردانی به رسول بانگین برای تئاتر «عروس باران» از ارومیه و سومین جایزه به علی قبچاق برای کارگردانی نمایش «آس» از شهرستان نقده اختصاص یافت.

دبیرخانه جشنواره، جایزه ویژه‌ ای را به جعفر وهاب‌پور، کارگردان «دیروز، امروز و فردا» از خوی اختصاص داد.

هیئت داوران، اولین جایزه بهترین نمایشنامه نویسی را به رسول بانگین، دومین جایزه را به کریم علی‌خواه و سومین جایزه را به حجت الله قاسم‌نژاد اهدا کرد.

جایزه بهترین موسیقی به هادی صمدی‌پور از نقده، بهترین طراحی لباس به جعفر وهاب‌پور از خوی و جایزه ویژه هیئت داوران به سمیه نظامی برای کارگردانی نمایش خیابانی «یازائلچی سی» اختصاص یافت.

هیئت داوران این جشنواره را سیدجلیل آغداشی، حسن بدری فر و رحیم عبدالرحیم‌زاده عهده‌دار بودند.

گفتنی است اولین جشنواره تئاتر آیین‌های سنتی استان آذربایجان غربی به مدت سه روز از 19 تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان خوی برگزار شد.

انتهای پیام/61001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول