اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمندان تئاتر با استاندار کردستان مطرح کردند

از تئاتر کردی تا روستاهای صفر مرزی آلوده به مین

جمعی از هنرمندان تئاتر کردستان در دیدار با استاندار کردستان با بیان برخی از مسائل و مشکلات خواستار راه‌اندازی تئاتر کردی سقز شدند.

از تئاتر کردی تا روستاهای صفر مرزی آلوده به مین

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این مراسم که به مناسبت روز جهانی تئاتر در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، هنرمندان تئاتر استان کردستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

در ابتدای این مراسم فاتح بادپروا هنرمند تئاتر استان و بنیانگذار تئاتر خیابانی کشور از استاندار کردستان خواست که تئاتر کردی را مجدداً از سر بگیرند.

وی از استاندار خواست که نگذارند جشنواره تئاتر کردی سقز در لابه‌لای برخی چیزها پنهان و مخفی باشد چرا که صدای هنرمندان تئاتر به هیچ جایی نمی‌رسد؛ این در حالی است که هنر نمایشی کمترین هزینه را دارد.

استاندار کردستان در این مراسم قول مساعد داد که جشنواره تئاتر کردی از سر گرفته شود تا شاهد حضور بیشتر هنرمندان در این عرصه باشیم.

زهرا محمدی هنرمند جوان تئاتر استان نیز به نمایندگی از بانوان تئاتر استان به پای تریبون برنامه رفت و به بیان برخی مسائل و مشکلات بانوان این عرصه هنری پرداخت.

وی از استاندار خواست که برای هنرمندان تئاتر استان کردستان شناسنامه تئاتر صادر شود تا هنرمندان استان بیشتر شناخته شوند و تفاوت بین هنرمند و هنرمندنما مشخص گردد.

محمدی به مشکلات سالن‌های نمایش برای اجراهای عمومی و صحنه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فقط یک سالن پلاتوی نمایش در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج وجود دارد که این سالن نیز مناسب اجرا نیست.

وی از استاندار خواست که یک سالن نمایشی استاندارد در مرکز شهر سنندج در اختیار هنرمندان تئاتر قرار دهد تا مردم به راحتی از نمایش‌ها استقبال و دیدن کنند.

محمدی با انتقاد از اینکه سالن نمایشی مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج مکان مناسبی برای بازدید مردم از اجراهای نمایشی هنرمندان نیست، اضافه کرد: در چند سال گذشته اجراها در تالار فرهنگ روبه‌روی استانداری انجام می‌شد چون در مرکز شهر قرار داشت و با استقبال خوب مردم همراه بود.

کوروش احمدی هنرمند فعال تئاتر استان کردستان نیز با انتقاد از عدم همکاری شهرداری‌ها برای نصب تبلیغات اردیبهشت تئاتر استان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها برای تبلیغات و نصب بنرهای تبلیغاتی برنامه‌های فرهنگی هنری و به ویژه اردیبهشت تئاتر هیچ‌گونه همکاری نداشتند و به اجبار تبلیغات را در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج انجام دادیم.

وی از استاندار خواست که زیباسازی شهرداری سنندج در برگزاری این‌گونه مراسم‌ها بیشترین همکاری را با اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشته باشد.

جلال بابازاده هنرمند پیشکسوت تئاتر استان نیز از استاندار خواست؛ زمینه‌ای فراهم شود تا تئاتر از سنین کودکی و پایین در استان نهادینه شود.

وی خواستار راه‌اندازی تئاتر دانش‌آموزی در سطح مدارس شد.

عزیز زادسر هنرمند تئاتر استان نیز با اشاره به اجرای 70 نمایش تئاتر در روستاهای صفر مرزی استان از استاندار کردستان خواست که به دلیل مشکلات فراوان در روستاهای آلوده به مین در نقاط صفر مرزی و کشتار مردم بی‌گناه این مناطق بر اثر مین‌های بازمانده از دوران جنگ تحمیلی تا حد امکان این روستاها تخلیه و پاکسازی شود.

در پایان این مراسم از گروه‌های نمایشی طرح استقرار و هنرمندان فعال تئاتر استان قدردانی شد.

انتهای پیام/79005/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول