اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان خبر داد

730 اجرای تئاتر در کردستان

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان از اجرای 730 تئاتر نمایشی در سطح استان در سال گذشته خبر داد.

730 اجرای تئاتر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبید رستمی در مراسم تجلیل از هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر کردستان که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، با گرامیداشت روز جهانی تئاتر اظهار کرد: سال گذشته 61 نمایش صحنه‌ای و 21 نمایش خیابانی در سطح استان اجرا شد که با استقبال 30 هزار تماشاگر همراه بود.

وی افزود: تمام تلاش انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان بر این است که بودجه سال‌ جاری افزایش یابد تا بودجه و اعتبارات مناسبی در اختیار هنرمندان قرار گیرد که امیدواریم این همت و اراده در سال 92 مضاعف شود و در وقت مناسب اعتبار لازم در اختیار انجمن‌های نمایشی قرار گیرد.

رستمی با اشاره به اجرای طرح استقرار گروه‌های نمایشی در استان اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه‌های تئاتر کشور در سال گذشته تحقق استقرار گروه‌های نمایشی در سراسر کشور بود که این مهم در کردستان نیز تحقق یافت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته دو بحث مهم از جمله طرح استقرار گروه‌های نمایشی و افتتاح تئاتر شهر به عنوان نیاز استان از سوی هنرمندان و مسئولان کردستان پیگیری شده است.

وی افزود: تئاتر استان کردستان در تمام جشنواره‌های ملی و بین‌المللی اجراهای عمومی و حضوری روشن و شفاف داشته که این امر با مساعدت استاندار کردستان و حمایت‌های استانداری محقق شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان تعداد هنرمندان فعال تئاتر استان را 2 هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر 9 انجمن نمایشی در 9 شهرستان استان فعال است.

رستمی تعداد گروه‌های طرح استقرار هنرهای نمایشی تئاتر را 24 گروه ذکر کرد و ادامه داد: در این مراسم از 16 گروه نمایشی طرح استقرار و 50 هنرمند فعال تجلیل خواهد شد.

وی درباره افزایش میزان اعتبارات سال‌جاری انجمن هنرهای نمایشی استان اظهار کرد: هنوز میزان اعتبارات مشخص نشده اما قرار است که برای سال مالی جاری افزایش یابد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان در پایان افتتاح تئاتر شهر سنندج را نقطه عطفی در راستای فعالیت‌های فرهنگی هنری استان عنوان کرد و گفت: این تئاتر دارای سالن آمفی‌تئاتر با گنجایش 420 نفر، پلاتو نمایش با ظرفیت 58 نفر، فضای روباز برای اجرای آثار میدانی و سه پلاتو نمایشی برای تمرین گروه‌های نمایشی از جمله فضاها و مکان‌های اجرای آثار نمایشی کردستان است که با تجهیز و اجراهای عمومی بیشترین تاثیر را خواهند گذاشت.

انتهای پیام/79005/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول