اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

90 اثر نمایشی در کرمان تولید شد/ ثبت 40 گروه تئاتر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: 90 اثر نمایشی طی سال گذشته در کرمان تولید شد و بیش از 80 اثر در نقاط مختلف این استان به روی صحنه رفت.

90 اثر نمایشی در کرمان تولید شد/ ثبت 40 گروه تئاتر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی در آیین اردیبهشت تئاتر ایران در محل تالار عماد اظهار داشت: گام‌های مؤثری طی سه سال گذشته در حوزه فرهنگی و هنری استان کرمان برداشته شده است.

وی عنوان کرد: هنرمندان استان کرمان برای نخستین بار در پنج رویداد جشنواره فجر حضور پیدا کردند و در مواردی موفق به کسب رتبه‌های برتر این جشنواره دست یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته شاهد شکوفایی در حوزه هنرهای نمایشی استان کرمان بوده‌ایم، افزود: در این مدت 40 گروه نمایشی ثبت شدند و جایگاه قانونی پیدا کردند.

سعیدی ابراز داشت: 90 اثر نمایشی طی سال گذشته در کرمان تولید شد و بیش از 80 اثر در نقاط مختلف این استان به روی صحنه رفت که این آمار در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته علاوه بر برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران، جشنواره تئاتر استان کرمان با هدف شناسایی گروه‌ها و شخصیت‌های هنری و ارزیابی توانمندی آنها برگزار شد.

این مسئول فرهنگی از احداث 10 مجموعه فرهنگی هنری با سه تا 5 هزار متر مربع طی سه سال گذشته در استان کرمان خبر داد و افزود: تالار مرکزی کرمان با 15 هزار متر مربع فضای ساختمانی و چهار سالن استاندار و فضاهای نمایشگاهی به زودی افتتاح می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: تاکنون 12 میلیارد تومان برای احداث تالار مرکزی کرمان هزینه شده است و 5 میلیارد تومان تجهیزات استاندارد بین‌المللی در این تالار نصب می‌شود.

وی گفت: فاز دوم موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان با اختصاص 450 میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی شش ماهه نخست سال جاری 18 میلیارد تومان اعتبار برای مساجد و مراکز مذهبی استان کرمان اختصاص داده است.

سعیدی عنوان کرد: 200 مؤسسه قرآنی با 20 هزار نفر قرآن‌آموز در رشته‌های حفظ و مفاهیم در استان کرمان فعالیت می‌کند.

وی گفت: هنرمندان باید برای تولید آثار فاخر تلاش بیشتری انجام دهند تا بتوانند، مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

سعیدی با بیان اینکه تولیدات هنری باید حاوی پیام و رهاورد برای جامعه باشد، افزود: تمام حرکت‌ها برای سعادتمندی و اعتلای فکری و فرهنگی انسان است.

وی اذعان داشت: امروز هنرمندان در کشورهای استثمارگر و استعمارگر تمام تلاش خود را برای تحکیم و سلطه برنامه‌ریزی کرده‌اند و به‌دنبال ترویج جریان باطل هستند.

انتهای پیام/80019/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول