اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر:

نخستین نمایشگاه عکس تاریخچه تئاتر ملایر گشایش یافت

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از افتتاح نخستین نمایشگاه عکس تاریخچه تئاتر ملایر خبر داد.

نخستین نمایشگاه عکس تاریخچه تئاتر ملایر گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر محمود مصباح ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه عکس تئاتر ملایر با اشاره به تاریخچه تئاتر در کشور این هنر را یکی از زیباترین و پرمخاطب‌ترین هنرها در طول تاریخ برشمرد و افزود: در حال حاضر تئاتر ملایر در جایگاه خوبی قرار دارد و گروه‌های تئاتر زیادی در شهرستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر شهرستان ملایر طی سال‌های اخیر با انجام نمایش‌های بسیار خوب و جذاب توانسته‌اند در جشنواره‌های مختلف کشوری و بین‌اللملی خوش بدرخشند افزود: گروه‌ تئاتر «سیاه و سپید» ملایر به کارگردانی مهدی حبیبی در چندین کشور در سال گذشته اجرا داشته است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به موفقیت‌های گروه باران به کارگردانی محمد قاسمی اشاره کرد و افزود: همزمان با هفته تئاتر نمایش «سیری در سرای سرباز سوخته» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از امروز تا 25 اردیبهشت در مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد ملایر به روی صحنه می‌رود.

وی موضوع این نمایش را دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: این نمایش همه روزه به مدت پنج روز ساعت 17 در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برای عموم به صورت رایگان اجرای نمایش خواهد داشت.

مصباح در ادامه از افتتاح نخستین نمایشگاه عکس تاریخچه تئاتر ملایر تئاتر ملایر در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان خبر داد.

وی افزود: در این نمایشگاه که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تئاتر (26 اردیبهشت) برپا شده بیش از 220 قطعه عکس از هنرمندان پیشکسوت و جوان شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر اظهار داشت: این عکس‌ها در  قالب نمایش‌های سنتی و آئینی، مذهبی، اجتماعی، درام خانوادگی، دفاع مقدس، عاشورایی، فرهنگی و هنری و سایر موضوعات با سابقه بیش از 47 سال سیر تئاتر ملایر در معرض دید هنرمندان و علاقه‌مندان به حوزه نمایش قرار گرفته است.

وی گفت: نمایشگاه فوق که توسط رضا فقیهی از هنرمندان عرصه تئاتر ملایر که خود سابقه چندین ساله در کارگردانی و نویسندگی و بازیگری و سابقه موفق حضور در چندین چشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، جشنواره‌های تئاتر استانی، جشنواره‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با کسب رتبه را دارد گردآوری شده است.

مصباح عنوان کرد: این نمایشگاه از 21 تا 26 خرداد همه روزه از ساعت 8 تا 14 و 16 تا 18 عصر پذیرای بازدید عموم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در محل برگزاری نمایشگاه‌های هنری ملایر واقع در میدان قائم، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ملایر برپا شده است.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول