اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نبض کند تئاتر اصفهان در تب تند روز تئاتر

تجلیل از پیشکسوتان تنها برنامه روز تئاتر در اصفهان اعلام شد

با وجود اینکه در سراسر کشور برنامه‎های بسیاری از جمله اجرای نمایش‎نامه خوانی، تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه‎ای در روز تئاتر تدارک دیده شده است، اما صحنه تئاتر اصفهان در این روز خالی مانده و تجلیل از پیشکسوتان تنها برنامه روز تئاتر در اصفهان است.

تجلیل از پیشکسوتان تنها برنامه روز تئاتر در اصفهان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهر هنرخیز اصفهان که باید در رویدادهای فرهنگی و هنری پیشگام باشد، مدتی است در پرداخت به مباحث فرهنگی افت داشته و دیگر از جوش و خروش‎های فرهنگی در آن کمتر خبری شنیده می‎شود.

اصفهان دارای هنرمندان و گروه‎های تئاتری فراوانی است که انتظار می‎رود در آستانه روز تئاتر بیش از پیش بر صحنه تئاتر حاضر شوند، اما صحنه تئاتر اصفهان در روز تئاتر خالی مانده است.

مشکل تئاتر اصفهان عدم وجود سالن تئاتر مناسب، عدم وجود حقوق و بیمه ثابت برای هنرمندان و همچنین گاهی بی‎توجهی شدید مسئولان به هنر تئاتر که سبب می‎شود این هنر به فراموشی سپرده شود است.

با ثبت گروه‎های تئاتر و ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان اصفهانی بسیاری از گروه‎های تئاتر اصفهان باز می‎شود، اما باز هم حمایت مسئولان شهر در واگذاری امکانات به هنرمندان مهم‌ترین دلیل آنها بر کم کاری‎های اخیر است.

مدیر انجمن‎های نمایشی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان گفت: ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان اصفهانی مزایای بسیاری برای آنها دارد همچنین بسیاری از مشکلات آنان با ایجاد این بانک حل می‎شود.

وی افزود: در ایجاد این بانک و ثبت گروه‎های هنری وهمچنین رتبه بندی آنها سعی شده که هیچ‌گونه سلیقه شخصی  اعمال نشود و عدالت رعایت شود، اما حمایت از هنرمندان ازسوی مسئولان همچنان لازمه پیشرفت تئاتر است.

احمد شاهین‌فر با بیان اینکه اصفهان نیازمند یک تئاتر شهر است، گفت: تالار فرشچیان به علت نامشخص بودن آینده کاریش در اختیار هنرمندان قرار نمی‎گیرید در حالی که بهترین مکان برای تئاتریست‎ها است و می‎توانست در روز تئاتر مکان مناسبی برای اجرا باشد.

وی در مورد برنامه‎های روز تئاتر گفت: در آئین تجلیل از 14 نفر از پیشکسوتان و فعالان تئاتر اصفهان در روز تئاتر به دو تن از این  پیشکسوتان تندیس اهدا می‎شود و برنامه‎های انجمن هنرهای نمایش تا پایان سال در مراسم روز تئاتر تبیین می‎شود.

انتهای پیام/63019/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول