اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فراخوان بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد منتشر شد

فراخوان بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد منتشر شد.

فراخوان بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بر اساس این فراخوان، بیست و سومین جشنواره تئاتر استان بر اساس اجرای عمومی سالانه و در دو بخش مرور آثار (رقابتی) و بخش ویژه (غیر رقابتی) برگزار خواهد شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بنا به پیشنهاد انجمن هنرهای نمایشی استان و در صورت موافقت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد را به شکل ارزیابی گروه‌های مربوطه و متقاضی در حین اجرای عمومی آنها برگزار خواهد کرد.

بخش مرور تئاتر استان: (رقابتی)

افراد و گروه‌های متقاضی تولید نمایش و شرکت در جشنواره بیست و سوم استانی، تا 20 خرداد ماه فرصت دارند متون نمایش خود را به دبیرخانه جشنواره یا دفتر انجمن نمایش استان ارائه کرده و رسید دریافت کنند.

بخش ویژه: (غیر رقابتی)

آثار حمایت شده و تولید شده در طرح "گامی به سوی حرفه‌ای سازی تئاتر استان" در این بخش و به صورت غیر رقابتی حضور خواهند داشت. بدیهی است این آثار نیز در جدول سالانه اجرای عمومی نمایش‌ها حضور خواهند داشت.

شرایط عمومی شرکت در جشنواره:

الف) داشتن مجوز کتبی از نویسنده نمایشنامه

ب) داشتن اجرای عمومی قبل از مهر ماه در مرکز استان با نظر ستاد جشنواره در یکی از شهرستان‌ها.

ج) نمایش متقاضی نباید قبل از این، توسط همان گروه در هیچ‌یک از جشنواره‌های رسمی کشوری و استانی شرکت کرده باشد.

همچنین در صورتی که نمایشنامه آن قبلا توسط گروه‌هایی دیگر اجرا شده است، باید اجرایی کاملا متفاوت و خلاقانه از آن نمایشنامه شکل گرفته باشد. نظر شورای صدور پروانه نمایش در این باره قطعی و فصل‌الخطاب بوده و عواقب عدم تمکین هر یک از گروه‌ها در این باره با محرومیت‌های شدیدی همراه خواهد بود.

د) به گروه‌هایی که در جشنواره شرکت می‌کنند توصیه می‌شود، نسبت به تماشای اجرای گروه‌های دیگری که در جدول جشنواره حضور دارند، اقدام کنند به ویژه نمایش‌های اجرا شده در شهرستان‌ها. تماشای نمایش‌ها اگر به صورت گروهی باشد، مفیدتر و مثمرثمر تر خواهد بود.

زمان‌بندی:

مهلت ارائه نمایشنامه‌ها و یا لوح فشرده اجراها (برای نمایش‌هایی که از آبان سال 91 تا خرداد سال 92 اجرای عمومی داشته‌اند) تا 20 خرداد ماه 1392 اعلام شده است.

تدوین جدول سالانه اجرای عمومی نمایش‌ها با حضور کارگردانان و شورای فنی تئاتر استان تا اوایل تیر ماه 92

برگزاری جشنواره طبق جدول سالانه اجراهای عمومی. زمان برگزاری اختتامیه نیز پس از هماهنگی با مرکز هنرهای نمایشی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول