اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب و برق / فرهنگ‌سازی در مصرف، حرکت اساسی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس نامه‌ای که از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است تمام مدارس کشور در سال 92 از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف هستند.

معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب و برق / فرهنگ‌سازی در مصرف، حرکت اساسی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در اردوگاه مقدس اردبیلی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تسویه حساب بدهی سال 90 و 91 هزینه‌های مربوط به آب، برق و گاز از سوی وزارت آموزش و پرورش طی نامه‌ای از سوی وزیر و معاون وزیر به استان‌ها اعلام شده است تا در سال جاری هیچ رقمی را از این بابت پرداخت نکنند چرا که با توافقی که با وزارت نیرو به عمل آمده این پرداختی به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته این ابلاغیه به معنا و مفهوم آن نیست که ما هر چقدر آب، برق و گاز مصرف کنیم اشکالی ندارد در حالی که بحث فرهنگ‌سازی در مصرف یکی از رویکردهای آموزش و پرورش است تا دانش‌آموزان را با اصل رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی دقیق آشنا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: البته پیش از این شرکت‌های خدما‌ت‌رسان به ویژه برق 50 درصد بهای برق مصرفی را از مدارس دریافت می‌کرد و مدیران مدارس هم‌راستا با اصل هدفمندی یارانه‌ها و صرفه‌جویی در این زمینه اقدامات کنترلی و نظارتی خوبی را در مصرف انرژی‌ها در مدارس داشتند.

محمود‌زاده اظهار امیدواری کرد تمام مدیران استانی شرکت‌های آب، برق و گاز به ابلاغیه اخیر پایبند بوده و اجازه ندهند در خرداد ماه و یا ماه‌های آینده آب، برق و گاز مدرسه‌ای قطع شده و یا به دلیل بدهی بخواهند اقدامات یک جانبه‌ای را انجام دهند.

اردبیل رتبه ممتاز را در هوشمندی مدارس به دست آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از کسب رتبه ممتاز استان اردبیل در بحث هوشمند‌سازی مدارس خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های کشوری در 18 گروه و آیتم استان اردبیل بالاترین امتیاز را در هشت آیتم مهم و تاثیر‌گذار به دست آورد و توانست رتبه اول هوشمند‌سازی مدارس و تجهیزات مورد نیاز در این رابطه را با هدف تولید محتوای الکترونیکی به دست آورد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان این موفقیت را نتیجه تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های تامین‌کننده زیر‌ساخت نظیر مخابرات و برخی از خیرین در تجهیز مدارس به سامانه هوشمند اعلام کرد و بیان داشت:‌ ما باید با افتخار اعلام کنیم که ظرف دو سال اخیر در هوشمند‌سازی مدارس گام‌ها و حرکت‌های جدی و سرعتی را در پیش گرفتیم.

محمود‌زاده با قدردانی از همراهی و همکاری مسئولان دستگاه‌ها در برگزاری آبرومندانه هفته بزرگداشت معلم و تجلیل از معلمان برگزیده استانی افزود: برنامه‌های این هفته با دیدار فرهنگیان استان اردبیل همراه با معلمان سراسر کشور با مقام معظم رهبری و نشست صمیمی با رئیس جمهور به پایان رسید که در این دیدارها نوید خوبی در حرکت شتاب‌آلود آموزش و پرورش به سمت تحول داده شد.

وی همچنین با اشاره به موضوعات و مسائل طرح شده در جلسات شورای آموزش و پرورش به ویژه بررسی آخرین وضعیت اردوگاه مقدس اردبیلی به عنوان یک مجموعه تربیتی و آموزشی ادامه داد: در سند تحولی آموزش و پرورش سهم خانواده و فضاهای خارج از کلاس درس سهم بسیار مهم و تاثیر‌گذار خطاب شده به طوری که با توسعه فضاهای اردوگاهی و همچنین ایجاد شور و نشاط در بین نوجوانان و نسل‌های آینده می‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود ضرورت رفع مشکلات زیر‌ساختی و توسعه اردوگاه مقدس اردبیلی را به عنوان تنها اردوگاه مجهز و قابلیت‌دار در برگزاری برنامه‌های مختلف کشوری خواستار شد و تصریح کرد: امیدواریم در کنار تامین زیر‌ساخت‌ها به توسعه و تقویت برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این اردوگاه همت والایی صورت گیرد.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول