اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران:

وزارت آموزش و پرورش کاغذ وارد می‌کند / تولید کاغذ مانند صنعت نساجی بحرانی می‌شود

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران از وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد که به جای خرید کاغذ داخلی با یکی از کشورها برای واردات کاغذ قرارداد امضا کرده است.

وزارت آموزش و پرورش کاغذ وارد می‌کند / تولید کاغذ مانند صنعت نساجی بحرانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در ساری با اشاره به اینکه چوب و کاغذ مازندران، توانایی تامین 30 درصد کاغذ کشور را دارد، اظهار کرد: مصرف سالانه کاغذ در کشور، 2 میلیون تن بوده که یک میلیون و 400 هزار تن واردات صورت می‌گیرد این امر نشان دهنده ظرفیتی برای تولید کاغذ در کشور است.

مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه با اعلام اینکه داشتن یک استراتژی برای تولید کاغذ نیاز ضروری کشور است، یادآور شد: کشورهایی نظیر هند با تدوین آمایش سرزمینی و تهیه استراتژی به زودی به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر دنیا محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مصرف سرانه کاغذ در ایران 18 کیلوگرم است، افزود: آمریکا و چین به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ در جهان در سطح ملی محسوب می‌شوند که سرانه مصرف کاغذ در چین 50 کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با سختی فراوان کاغذ مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را تامین کردیم، از عدم انعقاد قرارداد امسال از سوی آموزش و پرورش با این شرکت گلایه کرد که این وزارتخانه برای واردات کاغذ با یکی از کشورها قرارداد منعقد کرده است.

به گفته وی اگر به مشکلات حوزه کاغذ رسیدگی نشود، تا چند سال آینده حوزه تولید کاغذ به مانند صنعت نساجی، بحرانی می‌شود.

روغنی‌گلپایگانی با بیان اینکه توسعه زارعت چوب در استان نیاز ضروری است، افزود: ظرفیت لازم برای زارعت چوب در مازندران وجود دارد ولی نیازمند پرداخت تسهیلات بانکی هستیم که مسئولان باید توجه کنند.

به گفته وی، تولید کاغذ به سرمایه زیاد و حاشیه سود کمی دارد که نیاز به حمایت کشور دارد.

این فعال صنعت کاغذ کشور با اشاره به اینکه منابع چوبی استان، پاسخگوی تولید کاغذ نیست، تصریح کرد: بزرگترین مشکل واردات چوب و تامین مواد اولیه، ضوابط سختگیرانه سازمان حفظ نباتات کشور است.

انتهای‌پیام/ 86011/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول