اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

تلاش آموزش و پرورش خدمت به خانواده شهداست

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همه تلاش آموزش و پرورش بر این است که به عنوان خادم در خدمت خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران باشد.

تلاش آموزش و پرورش خدمت به خانواده شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان امیر نظری امروز در مراسم یادواره شهدای فرهنگی استان زنجان با محکوم کردن جنایات وهابیت علیه صحابه پیامبر و اسلام اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس ملت ایران 4 هزار و 900 شهید فرهنگی و 36 هزار دانش‌آموز تقدیم کشور کرد.

وی به منویات مقام معظم رهبری در جمع خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند خانوداه شهیدان و ایثارگران و جانبازان از نظر شخصی، ورزش، اخلاق و حرکت فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا که حرمت خون شهیدان را با صبر و فداکاری حفظ کردند یکی از موثرترین و نقش‌آفرین‌ترین عناصر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: وقتی امام خمینی (ره) فرمان قیام صادر کردند ایثارگران و فرهنگیان آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف حاضر شدند.

نظری با اشاره به اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس 49 شهید فرهنگی در استان زنجان به درجه رفیع شهادت رسیدند، اظهار کرد: همچنین در این دوران 407 دانش‌آموز از استان شهید شدند.

وی همسران فرهنگی که در دوران دفاع مقدس شهید شدند را 20 نفر اعلام کرد و افزود: مجموعاً 70 نفر از دستگاه فرهنگی استان زنجان به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد آزاده‌های سرافراز فرهنگی در دوران دفاع مقدس را 93 نفر اعلام و اظهار کرد: 322 نفر نیز از جانبازان فرهنگی استان زنجان هستند.

وی اضافه کرد: همچنین 2 هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش استان زنجان سابقه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را دارند.

نظری با بیان اینکه تاکنون در تجلیل از مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان اقدامات خوبی داشته است، تصریح کرد: این استان رتبه نخست یا دوم کشوری را در زمینه ترویج فرهنگ شهادت به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این اقدامات در مقابل ایثار خانواده‌های شهدا قطره‌ای بیش نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه هر ماه یادواره شهدا در یکی از مدارس شاهد زنجان برگزار می‌شود، گفت: یادواره فرهنگیان شاهد هر ساله در طول چهار سال گذشته به طور ثابت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته اعزام فرهنگیان به مناطق جنگ تحمیلی به 20 هزار نفر می‌رسید، تصریح کرد: اکنون اعزام فرهنگیان به این مناطق در قالب راهیان نور به یک میلیون رسیده است.

نظری با بیان اینکه در سال گذشته یک‌هزار و 200 دانش‌آموز به مناطق جنگ تحمیلی اعزام شدند، افزود: همچنین فرهنگیان استان زنجان 600 دیدار با خانواده شهدا داشتند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 500 دیپلم افتخار به فرزندان، مادران و پدران شهدا، جانبازان و آزادگان اهدا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به توسعه صد در صدی مدارس شاهد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این توسعه نماد ترویج ایثار و شهادت است.

وی اضافه کرد: همه تلاش آموزش و پرورش بر این است که به عنوان خادم در خدمت خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران باشد.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول