اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

آموزش و پرورش نقش برجسته‌ای در پرورش افراد دارد

استاندار همدان گفت: با کم شدن فرصت خانواده‌ها برای تربیت فرزندان، نقش آموزش و پرورش در این زمینه برجسته‌تر می‌شود.

آموزش و پرورش نقش برجسته‌ای در پرورش افراد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد عصر امروز در مراسم تقدیر از معلمان نمونه کشوری و استانی اظهار داشت: عناوین مختلفی را برای پاسداشت مقام معلم به کار می‌برند و البته همین طور هم هست و هرچقدر از مقام معلم تقدیر شود، کم است.

وی افزود: نقش معلم در جامعه روزبه‌روز در حال تغییر است و وضعیت خاص ما در دنیا باعث می‌شود تا هر روز نقش معلم متحول‌تر شود.

استاندار همدان با اشاره به هوشمندسازی مدارس خاطرنشان کرد: هر چقدر سیستم‌های پیشرفته‌ در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد، کافی نیست، چراکه شاید بتواند فقط بخشی از کار معلم را با سیستم‌های رایانه‌ای انجام دهد؛ به خصوص اینکه امروز خانواده‌ها با مشغله‌های زیاد فرصت تربیتی کمی را برای فرزندانشان دارند.

وی ادامه داد: با کم شدن وقت خانواده‌ها برای رسیدگی به فرزندان این وظیفه را به آموزش و پرورش محول می‌کنند و در اینجاست که نقش معلم و آموزش و پرورش برجسته‌تر می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به برقراری سند تحول بنیادین بیان داشت: آموزش و پرورش در گذشته نیاز به تحولی عظیم داشت که کارشناسان پرتلاش با تحقیقات و بررسی‌ها توانستند، سند تحول بنیادین را به ثبت برسانند و امروز با دسترس قرار گرفتن این سند وظیفه از کارشناسان سند به ما انتقال پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بخش دولت وظیفه تأمین تجهیزات و امکانات را برعهده دارد و معلمان و فرهنگیان نیز در کلاس درس به طور مستقیم با اجرای سند روبه‌رو هستند.

آزاد یادآور شد: این سند یک بخش علمی دارد که جایگاه ما را در منطقه نشان می‌دهد و آن این است که باید جایگاه ما در رتبه اول منطقه باشد، پس باید توجه کنیم تا به اهدافی که تدوین شده، دست یابیم.

*در کشور ما پیشرفت‌ها حاصل دست‌رنج خودمان است

وی تأکید کرد: اگر امروز در دنیا پیشرفتی اتفاق می‌افتد، حاصل کار بسیاری از افراد است که هر کدامشان یک جزئی از کار را انجام می‌دهند، اما در کشور ما پیشرفت‌ها حاصل دسترنج خودمان است و با توجه به تمام تحریم‌ها روزبه‌روز وضعیت جامعه ما بهتر می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به نقش پررنگ فرهنگیان در حفاظت از انقلاب ابراز داشت: فرهنگیان می‌توانند با حضور در انتخابات نقش خود را در حماسه سیاسی رقم بزنند و نقطه عطف دیگری را در تاریخ آموزش و پرورش به ثبت برسانند.

وی در پایان گفت: باید همه با هم تلاش کنیم تا حماسه سیاسی باشکوهی اتفاق بیفتد و وظیفه ما نیز این است که زمینه را هرچه بهتر مهیا کنیم.

انتهای پیام/89007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول