اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

آموزش و پرورش در بهترین وضعیت نیروی انسانی قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امروز آموزش و پرورش در بهترین وضعیت نیروی انسانی قرار دارد.

آموزش و پرورش در بهترین وضعیت نیروی انسانی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان اظهار کرد: مصادف شدن روز معلم با شهادت شهید مطهری جزو افتخارات فرهنگیان محسوب می‌شود.

وی آینده روشنی را برای سند تحول بنیادین پیش‌بینی کرد و افزود: آموزش و پرورش نخستین دستگاهی است که برنامه تحول بلند مدت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر صنعت، اقتصاد، کشاورزی و قیمت‌ها درست شود ولی در آموزش و پرورش تحول بنیادین اتفاق نیفتد انقلاب در خطر است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آموزش و پرورش یک طرف و همه دستگاه‌های اجرایی در طرف دیگر قرار دارد، افزود: ایشان با این سخن اهمیت و ارزش آموزش و پرورش را بیان کردند.

نظری با اشاره به اینکه از زمان سخنرانی رهبری به بعد سند تحول بنیادین مصوب شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از سال‌ها پیش با جدیت درباره تحول در آموزش و پرورش مطالبه داشتند.

وی با اشاره به اینکه در طول شش سال گذشته 35 جلسه مختلف برای تحقق سند تحول بنیادین برگزار شد، اظهار کرد: این سند در آذر ماه سال 90 رونمایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 90 درصد بیانات مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال گذشته به مناسبت روز معلم در حوزه تحول بنیادین بود، اذعان داشت: امروز با ابراز خرسندی و خوشحالی سند تحول بنیادی به ثمر نشست.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین 13 بند دارد، تصریح کرد: در بند سه این سند جایگاه معلم در هفت بخش مختلف توضیح داده شده است.

نظری معلم را محقق و استاد دانست و افزود: معلمان باید مانند اساتید دانشگاه رتبه‌بندی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه بزرگترین کار برای ارتقای معلمان اجرای سند تحول بنیادین است، گفت: با ابلاغ سیاست‌های رهبری به زودی شاهد اجرای این سند در آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی ادامه داد: دوره اجرای سند تحول بنیادین جزو طلایی‌ترین دوران آموزش و پرورش است که به زودی در تاریخ ثبت می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین در 20 جلسه توسط شورای عالی تصویب شد، گفت: بزرگترین عیدی در هفته معلم برای معلمان اجرای این سند است.

وی با بیان اینکه زمانی که آموزش و پرورش آغاز به کار کرد 10 عنوان نیرو با نام‌های مختلف وجود داشت، اظهار کرد: امروز در این حوزه فقط دو عنوان رسمی یا پیمانی برای معلمان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه نظم و انضباطی که در نیروی انسانی سه سال گذشته انجام شده قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش در بهترین وضعیت نیروی انسانی قرار دارد.

وی خزانه آموزش و پرورش و حقوق کارکنان را در سال‌جاری 20 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این خزانه در سال‌های گذشته 8 میلیارد تومان بوده است.

نظری به بیانات وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: طبق فرمایش این وزیر زمانی می‌توان از معلم قله را انتظار داشت که معلم خود قله‌نشین باشد.

وی گفت: آموزش و پرورش استان زنجان در طول سه سال گذشته در خدمتگزاری به معلمان رتبه نخست یا دوم کشور را داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه کل استان زنجان در تکریم مقام معلم بسیج شده‌اند، تصریح کرد: باید تکریم از مقام معلم به فرهنگ تبدیل شود.

انتهای پیام/2308/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول