اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه خواستار شد

استفاده از ظرفیت خیران برای احداث کتابخانه‌ها

فرماندار بشرویه گفت: با جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها می‌توان فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ترویج داد.

استفاده از ظرفیت خیران برای احداث کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمدعلی مهدی‌نژاد ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان بشرویه اظهار کرد: کتابخانه از نیازهای فرهنگی و عمومی هر جامعه محسوب می‌شود چرا که مطالعه و کتابخوانی سبب ارتقای آگاهی‌های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و تفکر افراد جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: از شاخصه‌های توسعه و پیشرفت هر کشوری میزان مطالعه و کتابخوانی در بین مردم است که سبب پویایی و شادابی جامعه شده و رشد فکری جامعه را به دنبال دارد.

فرماندار بشرویه تصریح کرد: عادت به مطالعه و کتابخوانی اگر از کودکی و سنین کم به فرزندان آموزش داده شود ثبات و تداوم آن در بزرگسالی نیز بیشتر می‌شود و از گرایش افراد به سمت تفریحات ناسالم و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مهدی‌نژاد افزود: امر مطالعه و کتابخوانی از جمله اموری است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این نکته تاکید داشته‌اند که کتاب باید همانند آذوقه روزانه وارد زندگی مردم شود.

وی با اشاره به فرهنگ کهن و پرورش شخصیت‌های علمی و مفاخر شهرستان بشرویه گفت: از مطالبات جدی مقام معظم رهبری ترغیب اقشار مختلف مردم به سوی خواندن کتاب است از این رو در بحث کتاب و کتابخوانی باید اجرای منویات مقام عظمای ولایت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و تمام توان خود را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به کار بگیریم.

فرماندار بشرویه اذعان داشت: با جلب مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها می‌توان فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ترویج داد.

مهدی‌نژاد اضافه کرد: همچنین می‌توان از ظرفیت‌های بالقوه بسیج، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی در راستای رسیدن به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و توسعه کتاب و کتابخوانی استفاده کرد.

انتهای پیام/69006/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول