اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

ماما اصلی‌ترین حلقه در سلامت خانواده است

فرماندار بشرویه با اشاره به روز جهانی ماما گفت: ماما به عنوان اصلی‌ترین حلقه در سلامت خانواده و عضو اصلی در مراقبت از مادر و سلامتی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

ماما اصلی‌ترین حلقه در سلامت خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمدعلی مهدی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با ماماهای بیمارستان شفای بشرویه اظهار داشت: 15 اردیبهشت‌ماه از سوی سازمان جهانی بهداشت روز جهانی ماما نامگذاری شده و هدف از بزرگداشت روز ماما افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات بین این قشر در راستای ارتقای سلامتی مادر و نوزاد است.                                                                                                                                        وی ادامه داد: ماما به عنوان اصلی‌ترین حلقه سلامت خانواده و عضو اصلی در مراقبت از مادر و سلامتی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه ماماها از گروه‌های پرتلاش جامعه پزشکی هستند، افزود: سلامت نوزاد و مادر نقش تعیین‌کننده در سلامت جامعه دارد و مامایی شغل شریف و مقدسی است چرا که تلاش برای نجات یک انسان نجات بشریت است و از این‌رو باید سلسله مراتب مراحل قبل و بعد از تولد نوزاد پیگیری و هدایت شود.

مهدی‌نژاد تاکید کرد: جامعه بشری نیازمند دو عنصر امنیت و سلامتی است که اگر سلامت جامعه محقق شود امنیت انسان‌ها نیز فراهم شده و جامعه‌ای سالم و پویا خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و پزشکی کشور ایران حرف اول را در دنیا می‌زند، گفت: دنیای غرب با تمرکز بر موضوع سلامت انسان‌ها تلاش می‌کند تا دانش و فناوری پزشکی و دارو را در انحصار خود درآورد.

فرماندار بشرویه اذعان داشت: در چندین سال گذشته ما شاهد بودیم که بسیاری از مواد خوراکی وارداتی تاثیرات منفی بر بدن و سلامتی مردم گذاشته است که این مطلب می‌طلبد تا در بخش سلامت جامعه بیش از پیش کار شود.

مهدی‌نژاد متذکر شد: امید است با تلاش مسئولان برای رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان و توجه مردم به جایگاه حرفه مامایی در آینده شاهد گسترش سلامت در کشور باشیم.

انتهای پیام/69006/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول