اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

اهداف جنگ نرم تغییر اعتقادات، اندیشه و رفتار است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: تغییر اعتقادات، اندیشه و رفتار از اهداف و مراحل جنگ نرم محسوب می‌شود.

اهداف جنگ نرم تغییر اعتقادات، اندیشه و رفتار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی معبودی شامگاه سه‌شنبه در نخستین جشنواره افسران جوان جنگ نرم اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصت و موقعیتی است که خداوند متعال در اختیار ملت ایران قرار داده است که در صورت عدم توجه به این فرصت معلوم نیست چنین فرصتی دست بدهد.

وی با بیان اینکه مفهوم جنگ نرم پس از پایان جنگ سرد وارد ادبیات جهان شده است، خاطرنشان کرد: جنگ نرم به دو نوع جنگ مثبت و منفی تقسیم‌بندی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه پایه‌گذار جنگ نرم مثبت خداوند متعال است، افزود: مبدع قدرت نرم منفی شیطان و ابلیس است.

وی با بیان اینکه جنگ نرم دارای تاریخ طولانی است، افزود: جنگ نرم با عنوان قدرت نرم در زمینه امنیت کشورها در دهه پایانی قرن بیستم وارد ادبیات جهان شد.

*جنگ نرم رسیدن به هدف بدون اعمال فشار است

معبودی افزود: جنگ نرم جنگی است که بتوان از طریق شیوه‌های نرم به مطلوب رسید بدون اینکه اعمال قدرتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد تغییر در اعتقادات و باورها از اهداف جنگ نرم است، تصریح کرد: باورهای مردم به عنوان موتور محرکه یک جامعه محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان زدودن اعتقادات و باورها را از جامعه از اهداف جنگ نرم برشمرد و گفت: ایجاد اخلال در اندیشه‌ها و افکار جامعه از دیگر اهداف این نوع جنگ است.

وی با بیان اینکه وقتی اعتقادات خدشه‌دار می‌شود، نوع نگرش افراد جامعه تغییر می‌کند، افزود: نگرش پوچ‌گرایی در این مرحله در جامعه رسوخ می‌یابد.

معبودی با اشاره به اینکه جنگ نرم نحوه فکر کردن افراد جامعه را تغییر می‌دهد، گفت: در مرحله دوم جنگ نرم رفتارها تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه تغییر اعتقادات، اندیشه و رفتار از اهداف و مراحل جنگ نرم محسوب می‌شود، یادآور شد: ایجاد تغییر و دگرگونی در ساختارهای سیاسی جامعه هدف نهایی جنگ نرم است.

*سلب مشروعیت و مقبولیت از اهداف جنگ نرم است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان سلب مشروعیت و مقبولیت از یک نظام را از اهداف جنگ نرم برشمرد و افزود: انقلاب‌های مخملی شوروی سابق نمونه‌ای بارز از جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه در سال 88 دشمنان از همین شیوه در کشور استفاده کردند، افزود: استفاده از رنگ‌ها توسط کاندیداها با ارزش‌های ملت ایران مطابقت ندارد.

معبودی با اشاره به اینکه چنین فعالیت‌هایی از سوی کاندیداها وارداتی است، خاطرنشان کرد: این افراد چه بخواهند و چه نخواهند در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی با ترسیم اهداف دشمنان در حوزه سایبر و فضای مجازی یادآور شد: مهندسی اعتقادی و فرهنگی از اهداف دشمنان در حوزه مجازی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان شکست اراده‌ها را از اهداف ویژه جنگ نرم برشمرد و گفت: اراده‌ای که در سال 57 توسط ملت ایران رقم خورد سعادت دنیا و آخرت مردم را تامین کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه تمدن غربی، اسلامی و سلفی‌ها و وهابی‌ها در یک پیچ تاریخی به هم می‌رسند، افزود: تمدنی در این پیچ تاریخی برنده است که برتری خود را نشان دهد.

*حضور مردم حماسه سیاسی را رقم می‌زند

معبودی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: باید مردم با حضور در حماسه سیاسی به عنوان پرچمدار تمدن اسلامی پاسخ مطلوبی به دشمنان بدهند.

وی با بیان اینکه باید با دریافت کدهای مقام معظم رهبری نقش خود را در این پیچ تاریخی و حماسه سیاسی به خوبی ایفا کرد، گفت: باید در این عرصه سرنوشت‌ساز رسالت خود را به خوبی ایفا کرد.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول