اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه زنجان:

معلمان فرماندهان اصلی جنگ نرم هستند/باید فرهنگ ایثار در جامعه ترویج یابد

فرمانده سپاه ناحیه زنجان گفت: امروز فرماندهان اصلی جنگ نرم، معلمان هستند.

معلمان فرماندهان اصلی جنگ نرم هستند/باید فرهنگ ایثار در جامعه ترویج یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد امیرخانی ظهر امروز در همایش یادواره شهدا در زنجان با اشاره به اینکه در ابتدای هر سال دو شهید به عنوان شهید شاخص سال معرفی می‌شود، اظهار کرد: شهید دکتر سید عبدالحمید دیالمه و شهید سیده طاهره هاشمی به عنوان شهیدان شاخص سال جدید انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه بهترین داشته هر انسانی جانش است، گفت: شهدا از همه چیز خود گذشتند و برای حفظ اسلام خالصانه و عاشقانه راهی جبهه‌ها شدند.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با بیان اینکه شهدا در مقابل فداکاری و جانبازی هیچگاه انتظار تشکر نداشتند، افزود: آرزوی بیشتر شهدا این بود که هیچوقت جنازه‌هایشان پیدا نشود.

وی با بیان اینکه شهدا انتظار برگزاری یادواره را نداشتند و با خداوند معامله کردند، تصریح کرد: طرف معامله شهیدان انسان‌های زمینی نبودند و آنان برای نزدیک شدن به خداوند بر سر جانشان معامله کردند.

امیرخانی با بیان اینکه شهدا برای نزدیکی به خدا ایثار کردند و انتظار پاداش ندارند، افزود: این شهادت نشان‌دهنده شیرینی ایثار و از خود گذشتگی است و این شیرینی را به محبت همسر، فرزند و پدر و مادر ترجیح دادند.

وی با بیان اینکه انسان به عنوان اشرف مخلوقات آفریده شده گفت: همه حرکات و کارهای انسان برای قرب الهی است و خداوند با دیدن این قرب الهی به ملکه‌ها نشان می‌دهد که انسان اشرف مخلوقات است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان ادامه داد: خداوند انسان را مورد آزمایش قرار داده تا انسان در این آزمون‌ها سرافراز و به خالق خود نزدیک شود.

امیرخانی با اشاره به شهادت 220 هزار نفر در دوران دفاع مقدس بیان کرد: امام خمینی (ره) انقلاب را برای هدایت و به عبودیت رسیدن انسان به پا کرد.

وی ادامه داد: امروز دوران دفاع مقدس تمام شده و باید صحنه و عرصه همیشه برای نسل جوان آماده باشد.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با بیان اینکه امروز اندیشه‌های ناپاک و فکرهای مسموم، فرزندان ایران را هدف قرار داده، گفت: اگر نسل جوان توجه کافی نداشته باشد اعتقادات و قلبشان آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه فرماند‌هان اصلی جنگ نرم معلمان هستند، افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت و ازخود گذشتگی در بین جوانان و نوجوانان ترویج یابد.

انتهای پیام/2308/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول