اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

احیا و مرمت مساجد تاریخی از راه‌های مقابله با جنگ نرم است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: احیای مساجد تاریخی از طریق مرمت و بازسازی و دعوت دوباره مسلمانان به آنها، یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با جنگ نرم است.

احیا و مرمت مساجد تاریخی از راه‌های مقابله با جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اشرف‌نیا بعد از ظهر امروز در آیین رونمایی از پایان مرمت مسجد قزوینی تبریز همزمان با 600  مسجد تاریخی و اماکن مذهبی کشور با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت مساجد و اتحاد و وحدت مسلمانان در این فضای روحانی می‌توان در برابر جنگ نرم ایستادگی کرد.

اشرف‌نیا تاکید کرد: امروز دولت با همکاری مردم گام مثبتی در راستای بازسازی و احیای مساجد تاریخی برداشته، که باید از این سرمایه‌گذاری‌ها به خوبی نیز بهره‌برداری شود.

وی مساجد را کانونی برای تمام امور مسلمین خواند و گفت: مساجد به ویژه مساجد تاریخی باید زنده و پویا بوده و زندگی بر محور آن باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی فعال شدن مساجد از طریق حضور جوانان و ارائه احکام اسلامی از سوی علما در بخش‌های عبادی، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را بهره‌گیری صحیح از این سرمایه‌گذاری‌ها در مرمت مساجد خواند و گفت: با این اقدامات می‌توان نسبت به رفع تمام نابهنجاری‌های جامعه و کمرنگ شدن جرم‌ها امیدوار بود.

اشرف نیا تصریح کرد: آموزه‌های دینی در تمام حوزه‌ها زمانی عملی می‌شود که مساجد به عنوان کانون‌های معنوی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی به خوبی ایفای نقش کنند.

وی همچنین خدمات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را در چهار سال گذشته و  به ویژه طی دو سال اخیر در مرمت و بازسازی مساجد تاریخی استان قابل توجه و قابل تقدیر خواند و با توجه به جایگاه ویژه مساجد در آموزه‌های دینی نسبت به تداوم و استمرار این اقدامات اظهار امیدواری کرد.

انتهای پیام/60002/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول