اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

ترویج فرهنگ شهادت بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: ترویج فرهنگ شهادت بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

ترویج فرهنگ شهادت بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در حاشیه مراسم استقبال رسمی از دو شهید گمنام دفاع مقدس که در میدان مادر شهر آبیک برگزار شد، اظهار داشت: مقام و جایگاه شهدا آن قدر رفیع و ویژه است که زمانی که نخستین قطره خونش بر زمین ریخته شود، خدا تمام گناهانش را می‌بخشد و طبق روایات متعدد وارده شهدا سر بر بالین حورالعین می‌گذارند.

وی افزود: در قرآن کریم به صراحت بیان شده است؛ کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند و کشته می‌شوند را مرده نپندارید، بلکه آنان زنده هستند و در نزد خدای متعال رزق و روزی دارند.

این مسئول ادامه داد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما داشته و در روز قیامت از شاهدان و گواهان ما خواهند بود، همان طور که انبیا و ائمه اطهار(ع) ناظر بر اعمالمان هستند؛ شهدا نیز به دلیل رسیدن به جایگاه شهادت، این مقام را کسب کرده‌ و ناظر بر اعمال ما هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: شهدا با ارزش‌ترین و بهترین سرمایه خود یعنی جانشان را در راه قرآن کریم، دین اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی فدا کردند و با حرکت در مسیر قرآن کریم از چشمه‌سار اهل بیت‌(ع) آب نوشیدند و خود را سیراب کردند و با اقتدا به امام حسین‌(ع) درس شهادت را آموختند و امتحان خود را از این درس خوب پس دادند.

حسینی بیان کرد: وجود و حضور شهدا علاوه بر بخشیدن عطر معنوی به شهرستان آبیک، می‌تواند در خودسازی افراد تأثیر بسزایی بگذارد.

این مسئول ادامه داد: مطلوب است که تمام آحاد جامعه با تأسی از شهدا گوش به فرمان ولی فقیه باشند و فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری را چراغ راهشان قرار دهند.

فرهنگ شهادت اثر سازنده در انسان دارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در انسان اثر سازنده و والایی دارد، اذعان داشت: دفاع از دین، قرآن کریم، اهل بیت(ع) بر هر مسلمانی واجب است.

حسینی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت به اندازه‌ای اثربخش است که می‌توانیم با آن در مقابله با دشمنان ایستادگی کرده و بتوانیم فرهنگ ناب اسلامی را در زندگی نهادینه کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی نهادینه شود، بسیاری از مشکلات جامعه مانند بی‌بندوباری، اعتیاد، طلاق، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از جامعه رخت برمی‌بندد که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از مؤلفه‌های مهم تحقق این امر است.

انتهای پیام/77006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول