اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان تأکید کرد

تقویت هویت دینی با محوریت بانوان راهکار مقابله با جنگ نرم

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن، تقویت و استحکام هویت دینی خانواده با محوریت زنان مسلمان است.

تقویت هویت دینی با محوریت بانوان راهکار مقابله با جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه نشست مشاوران و نمایندگان امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی استان همدان اظهار داشت: حضرت زهرا(س) این الگوی جاودانه می‌تواند سرمشق مادران و زنان امروز ما باشد تا بتوانند به سعادتی که خداوند برای بشریت تبیین کرده است برسند.

وی با بیان اینکه آنچه که بخواهیم در مقام حضرت فاطمه(س) بگوییم بهره‌گیری از حوادث و روایاتی است که در کتب مختلف عنوان شده، گفت: پیامبر(ص) در یک جمله معروف فاطمه(س) را ام‌ابیها می‌نامد و همین بس که ایشان جایگاه بسیار والایی را در عالم خلقت دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در طول 18 سال عمر کوتاهش توانست عمق و ژرفای وجودش را برای نسل‌های طولانی و به اندازه قرن‌ها به یادگار بگذارد که زندگانی کوتاه این بانوی بزرگ همه را تحت تأثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: آنچه که در سیره این بانوی بزرگوار شاهد هستیم همین بس که فرزندی مانند زینب را تربیت کرده که در تاریخ شجاعت و دلاوریش به اثبات رسیده است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه نظام بشری مرهون این بانوی بزرگ است خاطرنشان کرد: جایگاه زن در نظام کنونی استکبار به مانند وسیله‌ای است که برای استثمار انسان به وجود آمده که باید در راستای مصرف‌گرایی و وابسته کردن ملت‌ها به کار گرفته شود.

وی تأکید کرد: نظام اسلامی و الهی به زن به عنوان فردی که در تحکیم خانواده و بشریت نقش دارد نگاه می‌کند و در این رویکرد، نظام اسلامی اگر بخواهد جامعه‌ای توسعه‌یافته داشته باشد باید ابتدا به تحکیم بنیاد خانواده با محوریت زنان توجه کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به قبل از انقلاب و نگرشی که در مورد زنان داشتند عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زن وسیله‌ای در دستان استکبار بود تا به اهداف دلخواه خود در راستای منافع خود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و با ورود امام خمینی(ره) که احیاگر شخصیت زن بود این نگرش تغییر پیدا کرد که توانستند یک عرصه وسیع اجتماعی را برای حضور زنان در جامعه ایجاد کنند.

قاسمی‌فرزاد بیان داشت: امام خمینی(ره) به درستی ظرفیت و قدرت زنان را شناسایی کرده بودند چرا که اگر حمایت این شیرزنان در تمام عرصه‌ها نبود دشمن در فردای پیروزی انقلاب به ما غلبه می‌کرد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر دشمنان به هر روش و وسیله سعی در ایجاد مشکل بر سر مسیر انقلاب اسلامی کرده که در این مسیر می‌توان نقش زنان را مشخص کرد که چه مسئولیت خطیری برای غلبه با دشمنان اسلام و انقلاب دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: دشمن تمام تلاش و ظرفیت خود را بکار گرفته تا رو در روی این نظام اسلامی و الهی قرار بگیرد چرا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانست به منافع دلخواه خودش در ایران دست پیدا کند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان در تسخیر ذهن جوانان این مرز و بوم خاطرنشان کرد: دشمن سعی می‌کند کانون هویت اسلامی و ایرانی را هدف قرار دهد و در اینجاست که نقش زنان جامعه اسلامی ما آشکار می‌شود که باید در تقویت و استحکام هویت دینی خانواده با محوریت زنان مسلمان در خانواده توجه داشته باشند.

قاسمی‌فرزاد خطاب به زنان عنوان کرد: باید تمام ظرفیت خودتان را بکار ببندید و سعی کنید تا رفتار و کردار دشمن را خنثی کنید چرا که این شما هستید که باید فضای بصیرت‌افزایی و شور و نشاط را در کشور ایجاد کنید.

وی در پایان سخنانش به برگزاری جلسات مختلف بانوان با برنامه‌های مشخص و اهداف معین اشاره و گفت: دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش با کار کردن بر ذهن خلاق و پویای دانش‌آموزان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند که باید از حداکثر امکانات خود استفاده کرده و در جامعه فعالیت خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول