اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه زرند:

اندیشه شهید مطهری یاری‌دهنده انقلاب در جنگ نرم است

مسئول نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه زرند گفت: اندیشه‌های ناب و سترگ شهید مطهری به عنوان یاری‌دهنده انقلاب در صحنه جنگ نرم معرفی شده است.

اندیشه شهید مطهری یاری‌دهنده انقلاب در جنگ نرم است

حجت‌الاسلام علی جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند با اشاره به ایام شهادت استاد مطهری و هفته عقیدتی ـ سیاسی در سپاه اظهار داشت: شهید مطهری الگویی به تمام معنا است که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نکرد و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی تقدیم کرد.

وی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و هفته بزرگداشت مقام مادر و تولد فرزند خلفش امام خمینی (ره) و تقارن این ایام با گرامیداشت شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی ـ سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم ادامه داد: سالروز معراج استاد شهید علامه مطهری را روز معلم نامیدن، ترسیم طرحی از اراده و ایمان و اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ماست.

مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه زرند افزود: شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای استاد و معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نخستین معلم و مربی انسان، خالق و آفریدگار وی است، خداوندی که آدمی را به خواندن فرا می‌خواند و با قلم صنع از یک سو و بیان بلیغ از سوی دیگر، بشریت را از وادی جهالت و حیرت به عالم تفکر و معرفت به اوج ملکوت بر می‌کشد.

جعفری عنوان کرد: اختصاص یک روز به عنوان روز معلم به طور قطع جنبه نمادین دارد تا در این روز با بررسی ابعاد شخصیت استاد شهید، حکیم و معلم نمونه مسیر تعلیم و تربیت اسلامی بازشناسی شود چرا که اندیشه‌های ناب و سترگ آن شهید ارجمند یاری‌دهنده انقلاب و ملت ایران در صحنه جنگ نرم و میدان‌های نبرد فکری، فرهنگی و اعتقادی با استکبار جهانی معرفی شده است.

وی ادامه داد: شهید استاد مرتضی مطهری اسلام‌شناسی دقیق و فیلسوفی خلاق و مبتکر در حوزه‌های اخلاق، فقه و حکمت و مروج اندیشه‌های ناب، عمیق و جاودانه بود و گوهر اندیشه‌های شهید مطهری همواره بر تارک تاریخ می‌درخشد و با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خویش می‌تواند در بستر زمان در ساحت یک نهضت فکری زنده و کهنه‌گی‌ناپذیر حرکت و از یک سو نیازهای اندیشمندان و متفکران هر عصر در ساخت بنیان‌های اعتقادی جامعه اسلامی را مرتفع و از سوی دیگر به مثابه یک حقیقت همیشه جاری با نسل‌های گوناگون و مقتضیات زمان ارتباط عمیق و سرنوشت ساز برقرار کند.

مسئول نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه زرند با اشاره به ولادت با سعادت صدیقه کبری (س) روز زن و هفته بزرگداشت مقام مادر و تولد امام خمینی (ره) گفت: در آستانه سالروز ولادت حضرت ام‌ابیها فاطمه الزهرا (س) و روز زن بار دیگر بر نعمت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پاس ارج نهادن به مقام زن مسلمان و اکرام جایگاه واقعی بانوان در رشد و تعالی دینی و فکری شکر می‌کنیم.

جعفری خاطر نشان کرد:‌ یقین داریم که زن به عنوان انسان یعنی اشرف مخلوقات، توانایی رسیدن به مراتب والای معنوی و روحانی در کنار تخصص علمی و عملی را داراست و نوع نگاه مادی و انحرافی غرب به آن ذره‌ای از اراده الهی در تکامل بیش از پیش آن نمی‌کاهد و در همه حال دستورات دینی اسلام که بهترین نسخه برای هدایت صحیح جهانیان است را سرمشق و الگو قرار می‌دهد.

وی گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی توسط ستاد ناحیه، حوزه و پایگاه‌های مقاومت زرند اجرا می‌شود که نشست حکمت مطهر با حضور مربیان و هادیان عقیدتی ـ سیاسی، نشست هم‌اندیشی کارکنان پایور و وظیفه سپاه زرند، تجلیل از مربیان و هادیان، برپایی نشست‌های مختلف تربیتی و سیاسی با موضوع فرهنگ علوی و فاطمی و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری، دیدار با امام جمعه شهرستان و شرکت کارکنان به همراه بسیجیان در نماز از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/80022/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول