اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت 15 خرداد صورت می‎گیرد

برگزاری همایش بزرگ ولایت فقیه در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همایش بزرگ ولایت فقیه در راستای تبیین آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی به مناسبت 15 خرداد برگزار می‎شود.

برگزاری همایش بزرگ ولایت فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین گنجی صبح امروز در جلسه کمیته فرهنگی ستاد گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری و هدایت بی‌بدیل آن امام راحل بود که به پیروزی رسید و هشت سال جنگ تحمیلی به نفع ملت ایران به پایان رسید.

وی با اشاره به هجمه دشمن در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی بر لزوم تعالی معنوی و بصیرت در خصوص جایگاه و نقش ولایت فقیه و رهبری تاکید کرد و گفت: نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن امری انکارناپذیر است.

گنجی به اهمیت بزرگداشت ارزش‌های ملی وانقلابی در تقویت بنیان نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: در جامعه کنونی که تمامی تلاش‌های دشمنان در ایجاد شکاف بین مردم و ولایت فقیه است باید به منظور پاسداشت آرمان‌های انقلاب و تجدید میثاق با رهبری در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف، بصیرت دینی را در مردم به ویژه جوانان را ارتقا دهیم.

مسئول کمیته فرهنگی و تبلیغاتی ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره)، برگزاری ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام (ره) را با محوریت شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» ضروری دانست و تصریح کرد: تمام مسئولان و مردم باید در راستای تحقق شعار امسال تلاش کنند.

گنجی با تاکید بر برگزاری هر چه با شکوه‌تر برگزاری بیست و چهارمین سالگرد مراسم ارتحال امام و شناساندن شخصیت سیره عملی و اندیشه ایشان به نسل جوان انقلاب گفت: یکپارچگی، همدلی و تعامل دستگاه‌ها در برنامه‌ریزی، اثربخشی برنامه‌های فرهنگی را بیشتر می‌کند.

وی افزود: ادارات و نهادهای فرهنگی، هیئت امنای مساجد و شورای هیئت‌های مذهبی به صورت منسجم در برگزاری برنامه های ارتحال امام خمینی (ره) همکاری و تعامل داشته و در همین راستا مراسماتی از قبیل سخنرانی، محافل قرآنی و سوگواری برگزار می‌کنند.

گنجی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی این کمیته، اظهار کرد: برگزاری گفتمان‎های دینی و جلسات توجیهی برای مبلغین، مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان با محوریت تبیین اندیشه‌های والای حضرت امام (ره)، تهیه و توزیع وصیت‌نامه سیاسی الهی امام(ره)، اجرای مسابقه از وصیت‌نامه، اعزام زائرین به مرقد مطهر و برگزاری گفتمان‌های انقلاب با موضوع اندیشه‌های والای امام (ره) در مدارس و برخی از هیئت‌های شهرستان را از جمله این برنامه‌ها است.

وی، همایش بزرگ ولایت فقیه را از محوری‌ترین برنامه‌های این کمیته برشمرد و گفت: این همایش در راستای تبیین آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی برگزار می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شب شعر وداع یار و مرثیه‌خوانی، سوگواره فرهنگی با موضوعات عدالت‌خواهی در سیره امام خمینی(ره)، اخلاق در خانواده از دیدگاه امام، تهیه پیام‌های فرهنگی و تربیتی به فرهنگیان و دانشگاهیان از دیگر برنامه‌های پیشنهادی امسال است.

انتهای پیام/68004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول