اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/آیت الله خاتمی:

مردم تا آخرین قطره خون پای ولایت فقیه ایستاده‌اند

عضو خبرگان رهبری گفت: ولایت فقیه ستون عزت، عظمت، استقلال و سربلندی کشور است و مردم تا آخرین نفر، نفس و تا آخرین قطره خون پای ولایت فقیه ایستاده‌اند.

مردم تا آخرین قطره خون پای ولایت فقیه ایستاده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در نوزدهمین همایش سراسری مسئولان هیئت مذهبی رزمندگان اسلام که امروز در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد با بیان اینکه هیئت رزمندگان اسلام از نهادهای ضروری بود که پس از جنگ شکل گرفت و به اشاعه فرهنگ دفاع مقدس پرداخت، اظهار کرد: چهار ویژگی می‌توان برای این هیئت ذکر کرد که اگر این ویژگی‌ها نباشد، این هیئت به یک هیئت معمولی تبدیل می‌شود.

وی در ادامه به تبیین این ویژگی‌ها پرداخت و ابراز داشت: نخستین ویژگی این هیئت موج زدن شور و شعور در آن است. شور به معنای عزاداری‌های با صفا و با معرفت در ذکر مصائب اهل بیت و شعور به معنای اینکه این هیئت مجالس خود را صرفاً با مداحی پر نکرده و به سخنرانی و ذکر معارف اهل بیت (ع) توسط روحانیون توجه خاصی دارد.

عضو خبرگان رهبری اخلاص و انگیزه‌های دینی را دومین ویژگی هیئت رزمندگان اسلام ذکر کرد و گفت: قرار نیست این هیئت منم منم بگوید و باید در پی آن باشد که پرچم عشق به اهل بیت (ع) را همراه با انقلاب اسلامی بالا ببرد و مردم اخلاص رزمندگان در زمان جنگ را در این هیئت متجلی ببینند.

خاتمی با تاکید بر اینکه جهت گیری‌های جهادی، دفاع از نظام و انقلاب و ولایت فقیه از دیگر خصوصیات این هیئت است بیان داشت: افراد بی‌توجه و بی‌تفاوت به انقلاب در این هیئت جایی ندارند و این از ویژگی‌های بارز این هیئت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بصیرت افزایی از دیگر ویژگی‌های هیئت رزمندگان اسلام است، بیان داشت: هر کس به این هیئت وارد می‌شود باید دشمن را شناخته، اهداف او و نحوه برخورد با دشمن را بداند. هیئت‌هایی که از این مباحث خوششان نمی‌آید به دنبال سخنرانی می‌روند که فقط موضوعات اخلاقی را خود دنبال می‌کند و این مسئله در شأن هیئت رزمندگان نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیاست مد نظر ما سیاستی است که رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کنند، تصریح کرد: ایجاد تردید در اصل انقلاب از جمله شگردهایی است که دشمنان اسلام و نظام طی سالیان اخیر آن را دنبال می‌کنند، ابزار این حرکت نیز سیاه نمایی، به خصوص در ماه‌های اخیر است. اعضای هیئت رزمندگان باید وضعیت حکومت طاغوت را برای کسانی که در آن دوران نبودند ترسیم کنند و دین‌ستیزی، آزادی‌ستیزی و عفت‌ستیزی موجود در حکومت طاغوت را متذکر شوند.

خاتمی ادامه داد: یکی از چهره‌هایی که اخیراً طلبکار نظام شده است در 26 خرداد 88 گفته بود اگر آقا این جمعیت را ببیند عقب‌نشینی می‌کند و در روز عاشورا هم مقابله‌کنندگان با عاشورا شعارهای ضد ولایت سر دادند. از برخی که انتظار نمی‌رود و در ظاهر دم از ولایت می‌زنند مدام می‌گویند که باید اعتراف به خطا کنیم، این سخنان با هدفی خاص بیان می‌شود.

وی بیان کرد: کسانی که یک بار هم واژه فتنه در کلمات آن‌ها به کار نرفته است، سخن از این دارند که باید اعتراف به خطا و اشتباه کنیم، این در حالی است که اگر درایت و قاطعیت رهبری در فتنه 88 نبود انقلاب از بین رفته بود و ما در این مقطع با هوشیاری ایشان و همراهی مردم شاهد شکست خوردن کودتا در کشور بودیم.

امام جمعه تهران با بیان اینکه انتقاد از یک دولت حق هر کسی است ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی گاهی طوری انتقاد می‌کنند که کل نظام، ارزش‌ها و اصول‌گرایی را زیر سوال می‌برند، کسی که با اسم اصول‌گرایی جلو آمد و در مواردی بد عمل کرد، به فضل خدا اصولگرایان در مقابل او ایستادند.

خاتمی با تاکید بر اینکه از برخی صحبت‌ها بوی تضعیف اصل ولایت می‌آید تصریح کرد: ولایت فقیه ستون عزت، عظمت، استقلال و سربلندی کشور است و همه گروه‌های سیاسی و شخصیت‌ها باید بدانند که این مسئله برای ما مسئله‌ای اساسی است و مردم تا آخرین نفر، نفس و تا آخرین قطره خون پای ولایت فقیه ایستاده‌اند.

انتهای پیام/78009/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول