اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

امام طراح و معمار نعمت ولایت فقیه است

یک مرجع تقلید گفت: امام طراح و معمار نعمت ولایت فقیه است.

امام طراح و معمار نعمت ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان که در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت ولادت فاطمه زهرا (س)، امام راحل و تبریک روز معلم گفت:‌ باید شکر نعمت خداوند متعال را به‌ جای بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم بیش از 73 جای آن در خصوص شکر نعمت و شناخت‌ها در این زمینه اشاره شده است، ادامه داد: همه ما انسان‌ها باید شکر نعمت خدای متعال را به جای بیاوریم.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد:‌ نظام ما از نعمت ولایت برخوردار است و باید قدر این نعمت را بدانیم؛ نعمت ولایت و امامت بالاترین نعمت‌ها است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام طراح و معمار نعمت ولایت فقیه است و با قدرت و درک خود امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

وی تصریح کرد: امروز به برکت نعمت ولایت این نظام خیلی قدرتمند است و حرف اول را در مقابل کفر و استکبار می‌زند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت:‌ امروز باید دنیا و در رأس آن آمریکا و استکبار بدانند که از نهر تا بحر از آن فلسطینی‌ها است و اسرائیل هم غاصب است.

این مرجع عالیقدر یادآور شد: تا زمانی که رژیم صهیونیستی غاصب وجود دارد این منطقه آرامش ندارد که امیدواریم با حضور همه مسلمانان هرچه سریعتر این رژیم منفور نابود شود.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه خطاب به مسئولان گفت: مردم از شما مسئولان انتظار دارند، چراکه این همه فداکاری و جانفشانی را در راه انقلاب انجام داده‌اند؛ برای اینکه نظام اسلامی به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه هر انسانی سه نوع مسئولیت دارد، گفت: نخستین مسئولیت، مسئولیت فردی است و خدای متعال این دنیا را دار تکامل و خودسازی آفریده است.

آیت‌الله نوری همدانی متذکر شد: همه ما در این دنیا ناساخته به این دنیا آمده‌ایم و باید کامل شویم.

وی تصریح کرد:‌ اولین مسئولیت انسان‌ها مسئولیت خودسازی است که براساس اصولی همچون علم، ایمان و اعتقاد به خدا، تقوا و اخلاق، تعهد و عمل ایجاد می‌شود.

وی افزود: باید هر انسانی در جهان‌‌بینی الهی و جهان‌بینی سریع و قانون‌مند نقش‌آفرینی کند، چراکه خدای متعال هیچ موجودی را بدون قانون و نظام خلق نکرده است.

آیت‌الله نوری همدانی، دومین مسئولیت انسان را مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی بسیار سنگین است و باید سعی کنیم فضای زندگی خود را فضای اسلامی کنیم.

وی افزود: امروز دنیای استکبار نوکرانی را برای خود استخدام کرده که نظام اسلامی را به خطر بیندازد و آن را بکوبند؛ پس اینجا وظیفه ما در مقابل دشمنان سنگین است.

این مرجع عالیقدر یادآور شد: سوزاندن، اهانت به پیغمبر (ص)، نقاشی‌های کاریکاتوری و... از جمله‌ نقشه‌های شوم دشمنان و استکبار علیه اسلام است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز ما با جنگ نرم روبه‌رو هستیم، گفت: مسئولان امروز باید افسران جنگ نرم باشند، چراکه این جنگ نرم خاموش نمی‌شود و تا ظهور امام زمان (عج) این مستکبران دست‌بردار نیستند و آن را ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد:‌ همه مسئولان امروز باید خود را مجهزتر برای مقابله با جنگ نرم بکنند.

آیت‌الله نوری همدانی، یکی دیگر از مسئولیت انسان‌ها را مسئولیت شغلی دانست و گفت: هرکسی در این دنیا شغلی انتخاب کرده، مسئولیت بزرگی را برعهده گرفته است.

وی گفت: نباید به شغل به عنوان امرار معاش نگاه کنیم، چراکه هر شغلی که ما داریم در برابر اجتماع مسئول هستیم.

این مرجع عالیقدر خاطرنشان کرد: این میز، پست و مقام‌ها یک امانتی در برابر میلیون‌ها نفر انسان است.

وی در ادامه برای شفای آیت‌الله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی از علمای بزرگ قم و نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری به درگاه خداوند متعال دعا کرد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: مدیران باید با مردم خوش‌اخلاق باشند و اخلاق اسلامی - انسانی را حفظ کنند.

این مرجع عالیقدر اذعان داشت: یکی از اعلائم ایمان و اسلام حسن خلق با مردم است.

وی با بیان اینکه باید با چهره گشاده با مردم برخورد شود، تأکید کرد:‌ مسئولان باید با عبارت‌ها و کلمات مؤدبانه با مردم رفتار کنند.

آیت‌الله نوری همدانی، یکی دیگر از مسئولیت‌های مسئولان را تواضع دانست و گفت: تواضع یعنی انسان خود را در برابر مردم کوچک بشمارد، چراکه تکبر و بلندپروازی دام شیطان است.

این مرجع عالیقدر در ادامه از همه مسئولان خواست، وصیت‌نامه‌های شهدا را مطالعه کنند.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان از همه اقشار مختلف مردم لرستان که طی این پنج روز در خدمت کاروان ایشان بودند به خصوص نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار این استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/2304/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول