اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

رونمایی از طرح ایستگاه مطالعه بیمارستان امام حسین (ع) زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از رونمایی طرح ایستگاه مطالعه بیمارستان امام حسین (ع) زنجان خبر داد.

رونمایی از طرح ایستگاه مطالعه بیمارستان امام حسین (ع) زنجان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: مراسم رونمایی از طرح ایستگاه مطالعه بیمارستان امام حسین (ع) زنجان با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این ایستگاه مطالعه در محل درمانگاه‌های عمومی بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: طرح‌ ایستگاه‌های مطالعه به منظور تبیین منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌ دسترسی آسان کتاب برای اقشار مختلف مردم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه‌ کتابخوانی و علم‌آموزی تصریح کرد: تولید فکر و افزایش معلومات عمومی جامعه از دیگر تاکیدات رهبری است.

*کاهش آسیب‌‌های اجتماعی از اهداف ایستگاه مطالعه است

احمدخانی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها با هدف ارتقای فرهنگ عمومی با رویکرد کاهش آسیب‌‌های اجتماعی و ارتقای سرانه مطالعه راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان، افزایش سطح تماس کتاب با جامعه و گرایش شهروندان به استفاده مفید از وقت از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه در این طرح هر فردی می‌تواند با مراجعه به ایستگاه‌های مطالعه، کتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب کند، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند در محل ایستگاه یا هر محل دیگری کتاب را مطالعه کرده و حداکثر پس از پانزده روز به هر یک از ایستگاه‌های مطالعه یا به کتابخانه‌های عمومی استان عودت دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه نیز محلی برای بازگرداندن کتاب‌های مطالعه شده تعبیه شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح مراکز پر رفت و آمد در سطح جامعه شناسایی شده و با کتاب‌های مفید و مورد علاقه شهروندان تجهیز می‌شود.

احمدخانی اضافه کرد: در این طرح از قفسه‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود که قابلیت نگهداری حدود 50 نسخه از هر عنوان کتاب را دارد.

وی با بیان اینکه 15 عنوان کتاب در موضوعات فوق به طور همزمان قابل رویت است، گفت: کتاب‌های هر ایستگاه به صورت ماهانه از نظر عناوین موجود تعویض می‌شوند.

انتهای پیام/73003/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول