اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

فرهنگ قرآنی جامعه را به سمت طهارت واقعی سوق می‌دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه سبب می‌شود تا طهارت و پاکی و دور شدن از آسیب‌های احتمالی ارتقا یابد.

فرهنگ قرآنی جامعه را به سمت طهارت واقعی سوق می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آموزش قرآنی و مبانی ارزشی در اردبیل اظهار داشت: سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم ویژه قاریان و حافظان در اردبیل برگزار شد و چهار هزار نفر در شهرهای مختلف مشگین‌شهر، خلخال، کوثر، گرمی و پارس‌آباد با هم رقابت کردند که نتیجه آن نیز به زودی اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: هر سال در دو نوبت با همکاری مؤسسات قرآنی و مجموعه‌های فعال در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها انجام می‌شود تا بعد از برگزاری آزمون و دوره‌های آموزشی مورد نظر گواهی معتبر نیز به پذیرفته‌شدگان اعطا شود.

شرفی استقبال جوانان و نوجوانان را از برنامه‌های قرآنی بسیار وسیع و در حد مطلوب توصیف کرد و افزود: امیدواریم این حرکت‌ها یک تحول روحی، روانی و اجتماعی را در جامعه به وجود آورد چرا که امروز نور قرآن که در قلب‌ها متجلی می‌شود آثار و ثمراتی را نیز در سطح جامعه به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در شهرستان کوثر نیز آزمون حفظ، تدبر و مفاهیم قرآن کریم در مجتمع فرهنگی، هنری اندیشه این شهرستان برگزار شد.

این آزمون که در بین قرآن‌آموزان فعال مؤسسات فرهنگی،‌ قرآنی انجام شد 160 نفر در دوره‌های آموزشی مفاهیم، حفظ جز سه تا 20 و همچنین تدبیر در مفاهیم قرآن کریم با استقبال خوب قرآن‌آموزان مؤسسات مختلف برگزار شد.

پذیرش 230 طلبه برای حوزه علمیه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه علمیه استان اردبیل نیز در جریان برگزاری آزمون حوزه علمیه در اردبیل گفت: 450 نفر در آزمون حوزه‌های علمیه استان اردبیل ثبت‌نام کردند که 230 نفر از آنها برای سال تحصیلی آینده پذیرفته می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی افزود: هم اکنون 10 مدرسه علمیه در استان اردبیل فعال است که بیش از 850 طلبه در آنها مشغول تحصیل می‌باشند.

وی به برگزاری موفق آزمون حوزه علمیه در استان اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود نتیجه آن تا دو ماه آینده اعلام و بهترین نیروها جذب حوزه علمیه شوند.

انتهای پیام/62006‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول