اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:

دستگاه‌ها برای فعال‌‌سازی بازارچه پارک ائل‌لر باغی همکاری کنند

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: بازارچه خوداشتغالی برای زنان سرپرست خانوار در پارک ائل‌‌لر باغی احداث شده که فعال‌سازی این محل در گرو همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

دستگاه‌ها برای فعال‌‌سازی بازارچه پارک ائل‌لر باغی همکاری کنند

مریم دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اداره امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی آمادگی خود را اعلام می‌کند تا اینکه با دستگاه‌های اجرایی برای فعال‌سازی و رونق دادن بازارچه خوداشتغالی احداث شده برای بانوان وارد عمل شود. وی تصریح کرد: در اوایل راه‌اندازی، این مجموعه فاقد شبکه لوله‌کشی آب بود به طوری که سازمان پارک‌ها و فضای سبز امکان بهره‌‌مندی از این خدمت را فراهم کرد از طرف دیگر بازارچه از اشتراک برق نیز برخوردار نبود و از کابل پارک استفاده می‌شد ولی خوشبختانه این نیاز هم مرتفع شد و برای هر کانکس به صورت جداگانه برق‌کشی شده است.

دهقان با بیان اینکه بعضی از دستگاه‌های اجرایی به کانکس‌های این بازارچه چشم دوخته‌اند، افزود: تاکنون با وجود مشکلات متعدد این بازارچه را حفظ کرده‌ایم تا در اختیار بانوان خود سرپرست و خود اشتغال قرار دهیم ولی به هر جهت برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه آماده هستیم.

وی اضافه کرد: چنانچه هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری در شرایط منصفانه، عادلانه و اصولی اعلام آمادگی کند ما نیز برای مذاکره با کارشناسان دستگاه مربوط وارد می‌شویم تا این تعامل‌ها و رایزنی‌ها به رونق هر چه بیشتر این بازارچه منتهی شود.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به اجاره دادن کانکس‌های این بازارچه به بانوان خودسرپرست اشاره کرد و اظهار داشت: به نسبت درآمد افراد متقاضی برای آنها اجاره تعیین می‌شود به طوری که از 100 هزار ریال تا 1 میلیون ریال مبلغ اجاره متفاوت است.

دهقان از محل جانمایی کانکس‌های این بازارچه، طولانی شدن مراحل احداث و تحویل، عدم وجود برنامه‌ریزی برای امور خدماتی و .. در این بازارچه انتقاد کرد و اظهار داشت: در ابتدای امر بنا بود این بازارچه با نظارت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی احداث شود ولی این موضوع تحقق نیافت و بدون نظارت این مجموعه کانکس‌ها ساخته شد.

وی از چگونگی طراحی کانکس‌ها و جانمایی آنها نیز اظهار نارضایتی کرد و گفت: کارشناسان این مجموعه برای کانکس‌ها مدلی را طراحی کرده بودند ولی در ساخت و ساز به این طراحی توجه نشد و بازارچه در محلی که رفت و آمد چندانی صورت نمی‌گیرد راه‌اندازی شد حال آنکه انتظار وجود داشت این عملیات‌ها و فرآیندها با حساسیت بیشتری دنبال شود.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل یک کمیته در راستای رفع مشکلات این بازارچه، اظهار داشت: یک کمیته متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، کانون فرهنگی اجتماعی بانوان استان، امور بانوان و خانواده استانداری و .. تشکیل شد تا معضل‌های این مجموعه را بررسی کنند که نتایج مطلوبی نیز به دست آمد.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول